Onze kattin heeft een aanhoudende blaasontsteking. Wat kunnen de oorzaken zijn?
Ik merkte vorige week dat onze kattin een blaasontsteking had. Die avond meteen mee naar de dierenarts geweest en medicijnen gekregen. Ze kreeg een spuit en we zijn meteen met de kuur begonnen.
"Na 2-3 dagen moet er beterschap zijn."
We zijn nu een week en 2 dagen verder. Ze heeft het nog steeds.
Wat kunnen de oorzaken zijn van een blaasontsteking? Ik bedoel niet "een bacterie komt de urinebuis in etc". Ik bedoel, ligt het aan de kattenbak, eten, contact met andere katten, enz? Een kattin die meer dan 1 blaasontsteking heeft in een half jaar, is niet normaal. Laat staan een die niet weg gaat??
Het is een kattin, 11 jaar oud.
Wat zijn de mogelijke gevolgen die de dierenarts kan voorstellen? Qua behandeling? Ik heb een beetje schrik voor de prijs sinds we dure behandelingen moeilijk gaan kunnen betalen...
Uiteraard ga ik er weer mee naar de dierenarts... alleen wil ik weten waar ik voor sta...
Toegevoegd na 41 minuten:
Ik heb een afspraak om half 6 vanavond, voor een echo. Ik laat zeker weten wat eruit komt!
Toegevoegd na 7 uur:
De poes is nog bij de dierenarts. Anderhalf uur nadat ze de laatste keer geplast heeft, heeft ze nog steeds geen urine in haar blaas. Nu moet ik binnen een uur bellen om te horen of er al iets te zien is.
Toegevoegd na 2 dagen:
OP de echo was niks te zien. De urine is naar het labo. Ondertussen heeft ze een andere kuur gekregen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.