Waarom kwam de gezondheidstoestand van een kat met nierfalen (70%) na het overgang naar speciale voeding in 'vrije val'? Wat ging mis?
Drie dagen geleden moesten wij afscheid van hem nemen. Het valt mij zo zwaar... Ik heb gevoel dat ik een fout heb gemaakt. Toen hij nog 'foute' voedsel kreeg, was mijn kat actief en at zelfstandig. Met de nieuwe speciale voeding ging het vrezelijk snel slecht met hem. Hij stopte na 3 dagen met eten en er was geen weg meer terug naar oude 'foute' voedsel: hij at niks meer. Dat had ik niet verwacht. Hij zou wellicht niet beter van speciale voedsel worden, maar slechter en ook nog zo snel?! Hoe kan dat!? Waarom? Ik heb gevoel dat als ik niet naar nieuwe voedsel overgestapt had, dan zou hij nu nog leven. Ik realiseer heel goed dat hij zeer ernstig en ongeneeslijk ziek was, maar ik dacht dat ik nog een enkele maanden met hem had. Het bleken enkele weken te zijn...
Toegevoegd na 23 uur:
17-11-2010: Ik wil graag iedereen bedanken voor antwoorden en steun. Wij hadden beide zo te zien veel pech. Het is onvoorstelbaar dat een levendige, met veel eetlust kat dodelijk ziek blijkt te zijn en amper maand later dood is. Hij heeft half van mijn hart met zich meegenomen in zijn graf.
Wat ik weet van mijn hond: nierfalen gaat heel snel, zeker de laatste fase. Daar is niks aan te doen, je hebt alles voor je kat gedaan naar vermogen. Daar moet je je aan vast houden. Je hebt niks aan schuldgevoelens, je verdriet zonder die schuld is zwaar genoeg. Heel veel sterkte!
Veel sterkte.
Mijn broer zijn kat had ook dat nierfalen , maar bij hem heeft dat speciale voer juist zijn leven gered , de kat was op sterven na dood , maar na een spoeling en 3 dagen dat voer ging alles weer super.
Je hebt absoluut geen fout gemaakt , maar soms als er een 90% kans dat het goed komt is , zit je altijd nog met die 10% ...........
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.