Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er antikrijshalsbanden voor katten?

Voor honden bestaan antiblafhalsbanden. Die geven een stroomschokje als de hond blaft.

In mijn wijk loopt een kat rond. Al sinds januari of zo krijst dat beest bijna elke nacht heel hard. Al kan die kat niet in mijn tuin komen, het gekrijs is zo luid dat ik er wakker van word. De kat krijst op onregelmatige tijden tussen 02:00 en 06:30. Het klinkt alsof de kat krols is.

Bestaan er halsbanden voor katten die afgaan zodra de kat teveel geluid maakt? Zo nee, kun je zo'n antiblafhalsband voor honden gebruiken?

En zou het helpen, of leggen katten geen verband tussen hun eigen gekrijs en de schokjes van de halsband?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Ik vrees dat katten te eigenwijs zijn voor zulk soort correctiemiddelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan is het pas echt goed raak vrees ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
katten zijn heel goed 'af te richten' met een welgemikte straal uit een plantenspuit als ze bijv. steeds op de aanrecht springen, maar of het krolse gekrijs af te leren is... ik betwijfel het...
het lijkt me dat je eerder de eigenaar van de kat moet heropvoeden zodat zij/hij het dier laat steriliseren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind iemand echt de meest grote dierenbeul die er is als je je beestje schokjes gaat geven.
bah
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als deze kat krols is (in het geval van een poes. gemiddeld zijn ze 2-3 keer per jaar krols.) of een ongecasteerde man is, is de effectiefste oplossing castratie of sterilisatie. Probleem is dan opgelost.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is het handiger om uit te vlooien wie de eigenaar van de kat is en hem of haar te vragen om de kat 's nachts binnen te houden.Maar ik vrees dat het niet om één kat gaat.Zoveel maanden aan een stuk is een kat niet krols.Als het om een zwerfkat of om zwerfkatten gaat kan je de gemeente erop aanspreken.Die komen ze dan vangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing