Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om 2 computers via een kabel met elkaar te verbinden en zo documenten op de andere computer te plaatsen?

Toegevoegd na 40 minuten:
op 1 computer kan ik gewoon instellingen veranderen en alles.
op de andere kan ik niet inloggen dus ik kan geen instellingen veranderen op die.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Dat kan met een cross-cable, twee wireless kaartjes, of met een switch en drie normale netwerkkabels. Er bestaan ook USB-stransfer kabels, maar die blijken in de praktijk veel problemen te geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vaak heb je al een switch: nl. de modem/router die je van je provider hebt gekregen. Daar kan je vaak 3 of 4 UTP-netwerkkabels in steken.

Als je Windows hebt:
Je kan rechtsklikken op een map en die dan delen. Het is te preferen dat je beide PC's dezelfde werkgroepnaam geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een usb transferkabel van Belkin.
Of via een externe harde schijf.
Een usb stick met groot opslagvermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt vast een modem die ook een router is ? niet alleen intenet kan dan op beide pc maar je kan ook een netwerkje maken met gedeelde mappen
capthavoc
14 jaar geleden
Voor Windows XP:

Cross kabeltje in beide pc's steken, naar "Mijn netwerklocaties" gaan, dan links kiezen voor "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen". Dan de wizard uitvoeren op beide pc's, dan allebei herstarten.

Dan kies je op een van de pc's een map die je op de andere pc wilt kopieren, rechtermuis erop, dan "Eigenschappen" en naar het tabblad "Delen" gaan. Het vakje "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" aanvinken en en naam invoeren.

Op de andere pc ga je weer naar "Mijn netwerklocaties", dan links naar "Zoeken naar computers in werkgroepen" en als het goed is verschijnt de andere pc dan. Dubbelklik erop en dan zou de map zichtbaar zijn die je hebt ingesteld om te delen en nu kan je deze kopieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet kan inloggen op da andere PC, dan is de kans klein dat je daar iets af kan halen als je de twee computers via een switch, een router of een crosscable met elkaar verbonden hebt.

Om bij gedeelde mappen te kunnen moet je ook rechten op de betreffende pc hebben. Je moet net toevallig de mazzel hebben dat alle bestanden in een map zitten die zo gedeeld is dat iedereen er rechten op heeft.

Ik denk niet dat je zoveel geluk zult hebben.
rose
14 jaar geleden
via de externe harde schijf is het makkelijk om over te zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een van de oudste methodes om bestanden over te zetten, zelfs van nog voor een UTP-kabel bestond of een RJ-connector. In de jaren '80 plaatsen we op de eerste PC's (IBM XT's) een parallelle kabel met op elke zijde een disketje waar we Laplink opdraaiden. Aan de linkerzijde zag je de ene pc, aan de andere kant was de andere PC (bij de andere PC omgekeerd). Je kon het ook met een seriële kabel maar dan moest je ook parameters instellen (baudrate; protocol zoals XON-XOF en data pariteit) en ging het ook. Een gekruiste usb-kabel werkt op dezelfde wijze. Die heel oude software van Laplink die dus onder dos werkte, werkt overigens nog altijd (behalve onder een 64-bit Windows versie), maar dan moet je wel nog de poorten in kwestie op die pc hebben.

Als je een cross-over netwerkkabel gebruikt, dan moet je een startbare diskette of een ingebouwde netwerkkaart die via bios kan starten en een netwerk hebben dat het mogelijk maakt om van daar te booten (= starten) zoals Novell dat gemakkelijk toelaat. Je kunt dit zelfs met de diskettes van een heel oude Windows for Workgroups 3.11 (dus ja, de update van de allereerste en misschien meest baanbrekende Windows netwerkversie) en met de commando's net start het boeltje doen werken en je PC zo delen dat de andere Windows PC het ziet (en omgekeerd). Hoe recenter de windows versie, hoe minder het echter soms werkt en hoe meer transferfouten je soms hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing