Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja dat kan. Koop een in buitenland (Polen, Duitsland, Luxemburg), voer hem in en bespaar de BPM, mits hij voldoende jaartjes oud is. Maar dat zal ongetwijfeld voor die prijs.
Daarna verkoop je hem in NL en ben je autohandelaar geworden. Op mijn camper (Duitsland) heb ik zo € 6000 bespaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er kosten voor invoer en Wat is BPM wat kan je besparen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als u een personenauto heeft gekocht in het buitenland en u wilt deze invoeren in Nederland, dan moet u een aantal stappen nemen om een Nederlands kenteken voor dit voertuig te krijgen. U gaat met het voertuig naar een keuringsstation van de RDW. U kunt hiervoor een afspraak maken of u komt zonder afspraak tussen 08.00 en 12.00 uur naar dat keuringsstation.
U neemt het buitenlands kentekenbewijs en een geldig legitimatiebewijs mee. Meer informatie over legitimatie vindt u in het artikel: Legitimeren
Tijdens het onderzoek worden de gegevens vastgelegd die nodig zijn voor de registratie in Nederland. De procedure is afhankelijk van de herkomst van het voertuig.
Als het voertuig APK-plichtig is, kunt u bij de RDW meteen een APK-keuring laten uitvoeren. Anders moet u het voertuig bij een erkend bedrijf, direct na ontvangst van het kentekenbewijs, laten voorzien van een APK-goedkeuring.
Na het onderzoek door de RDW kunt u direct naar de Douane voor de fiscale afhandeling. De douane is gevestigd in het RDW-keuringsstation. Lees hierover meer op de website van de Belastingdienst.
Als aan alle verplichtingen is voldaan, krijgt u het kentekenbewijs zo spoedig mogelijk thuisgestuurd.
Vervolgens moet u kentekenplaten laten maken, motorrijtuigenbelasting betalen en een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor uw auto afsluiten.
Heeft de RDW uw motorrijtuig goedgekeurd? Dan ontvangt u een 'Document voertuiggegevens voor de bpm-aangifte'. Met dit document gaat u naar een bpm-aangiftepunt. Bpm-aangiftepunten zijn gevestigd op de RDW-keuringsstations. •Voor de aangifte van een personenauto of motor moet u het formulier ‘Aangifte bpm’ invullen. U kunt dit formulier aangifte bpm downloaden met het bijbehorende berekeningsformulier en de toelichting formulier aangifte bpm. U kunt de formulieren en de toelichting ook krijgen op het bpm-aangiftepunt. De hoogte van de BPM is afhankelijk van de ouderdom van de auto en wordt elk jaar minder en kan aflopen naar € 0,00 Download even het berekeningsformulier op onderstaande site voor de berekening. http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-17.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor uitleg!

Andere antwoorden (6)

Ja dat kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard!
Ik weet alleen niet wat voor soort je auto zoekt,

Amerikaanse auto's zijn er hier genoeg.Ze zijn meestal niet duur, hebben een ruig geluid, en een eigen persoonlijkheid.

Je kan ook een ander soort auto kopen, wel tweedehands, ik raad je dan aan geen marktplaats te nemen maar een auto-site waar het puur gaat om auto's dus.

Maak altijd proefritten, en neem een deskundige mee of een ervaren autorijder.

Toegevoegd na 12 minuten:
Auto's in Duitsland zijn een stuk goedkoper! Ik weet alleen niet hoe het met de toestanden erom heen gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een auto, en zeker één uit die prijsklasse moet je ook veel geluk hebben.

Mijn advies, koop er dan één van 1000 euro. Dan hou je vervolgens nog 1000 euro over om hem rijdende te houden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kunt ook kijken naar een auto met zo min mogelijk technische snufjes. Alles wat er standaard niet op zit, kan niet kapot gaan.

Grote auto`s zijn meestal goedkoper in aanschaf. Benzine en belasting zijn duurder, maar ze rijden meestal comfortabeler en zijn vaak ook veiliger.

Maar de onderhoudskosten kunnen ook hoger liggen.
Er zitten bijvoordeeld vaak grotere en bredere banden onder, en die zijn duurder dan de kleine smalle banden van een kleine auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt ervan af wat je zoekt. grootte, luxe, comfort, geld voor onderhoud e.d.
een grote auto schrijft sneller af dan een kleine. dus voor 2000 euro kun je een grote luxe auto kopen, maar dan ben je meer kwijt aan onderhoud, verzekering, brandstof en wegenbelasting dan met een kleine.

misschien kun je je wensen/eisen nog toevoegen?

waar wil je de auto voor gebruiken? hoeveel km/jaar?
hoeveel mensen vervoeren over algemeen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan best.
ik heb zelf een autootje van 800 euro., en nog nooit wat mee gehad, heb wel veel mazzel gehad hoor.

onze vorige auto was een stuk duurder ongeveer 3500 euro en die was echt altijd kapot. dat werd uiteindelijk een nog veel duurdere auto.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zou niet zomaar op marktplaats een goedkope auto kopen. wel bij een garage waar je een beetje bekend bent,. die je kan vertrouwen zeg maar
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja makkelijk en marktplaats of garage maakt in mijn ogen weinig uit. Ik had een auto via een garage gekocht voor 1750 euro, binnen een half jaar kapot.
Rij nu al 2 jaar met weinig onkosten (behalve uiteraard beurten apk enz.) in een auto van 1000 euro via marktplaats.
Wel weet ik waar ik naar moet kijken bij een auto.
Wat je eventueel kan doen als je t zelf niet zeker weet is tijdens de proefrit naar een autogarage rijden en hen even laten kijken, kost je hooguit 15 minuten, zij kijken dan even gauw de auto na.
Dit kun je overigens ook doen als je je auto bij een garage wil kopen, gewoon ff proefrijden naar een andere garage!
Let bij marktplaats wel altijd op prijs - leeftijd/kmstand verhouding.

Een auto van 1991 voor 2000 euro met 50 000 km op de teller is onmogelijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zat zelf net even te kijken voor auto`s
Weet niet wat je precies zoekt en waar je vandaan komt.
Maar in Friesland (autobedrijf de winter) staat een peugeot voor 975 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding