Als je telefoon is geleverd met de YouTube-app, kun je deze niet verwijderen, wel uitschakelen.
Omdat YouTube wordt beschouwd als een app op systeemniveau, kan deze niet volledig worden verwijderd. Dit komt omdat Android-telefoons worden aangedreven door Google en YouTube een dochteronderneming van Google is.
Wanneer je een app uitschakelt, verwijder je deze van het app-scherm en voorkom je dat deze op de achtergrond wordt uitgevoerd. Hoewel het uitschakelen van een app deze niet van je telefoon verwijdert, is het nog steeds een goede optie als je ruimte wilt besparen en onnodige updates wilt voorkomen.
Zo kun je YouTube uitschakelen op Android-telefoons:
Open je menu en ga naar ‘Instellingen’.
Ga naar ‘Apps’
Zoek YouTube en tik op ‘Uitschakelen’.
SimonV
een jaar geleden