Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wil GOogle Chrome de hele tijd gebruik maken van mijn webcam?

Ik kreeg een waarschuwing van Avast dat Chrome mijn webcam wil gebruiken en of ik dat toelaat. Ik was helemaal niet aan het videobellen of zo, dus ik begreep die vraag niet goed. Omdat Avast mij aanraadde dit uit te schakelen, heb ik dat gedaan.
Nu als ik surf krijg ik de hele tijd het bericht van Avast dat ze de toegang tot de webcam geweigerd hebben aan Google. Maar wat moeten die in hemelsnaam met mijn webcam als ik bv kattenzand bestel of mijn energieleverancier mail?
Ik heb nu bang dat ik door één of ander hacker of zo bespioneerd word via de webcam, maar dat is wellicht ongegrond?
Mijn vraag is niet ",hoe schakel ik de webcam uit" want dat weet ik en deed ik. Maar wel: waarom wil Google Chrome mijn webcam gebruiken als ik gewoon iets opzoek? Ik snap dat bij bv een online vergadering maar niet als ik bv opzoek waar ik een zwarte lange kokerrok kan kopen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ga naar de instellingen van je google browser (de drie puntjes aan de rechter bovenkant). Ga naar Privacy en beveiliging. zoek daar "camera" als je daar op klikt, kun je zien welke sites toegang wel of geen toegang hebben tot je camera. je kunt dus daar kiezen wat google met ja camera mag doen. Succes!
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Je kunt ook Avast browser (gratis) downloaden en gebruiken zoals mij. Deze is veel beter beschermd dan Google. Ik heb Avast Premium en ook voor mijn telefoon. Premium is wel betalen maar dan is je laptop/pc ook beter beschermd. Kost 15-20 euro per jaar ongeveer. Met nieuwjaar enzo geven ze zelfs 80% korting. Normaal gesproken als je Avast installeert dan word je ook geadviseerd om Avast Browser te downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
Hallo, ik heb Avast hoor. Het was een waarschuwing van Avast dat Google mijn webcam wil gebruiken. Ik snap dat nog als ik bv een zoomsessie heb met camera. Maar ik was gewoon aan het surfen. Mijn vraag is dus: waarom wil Google Chrome mijn webcam gebruiken? Wat kan de reden zijn?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding