Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schakel ik het van buitenaf verbinding maken met mijn bluetooth uit?

Het komt regelmatig voor, dat bij mij thuis, iemand van buitenaf met een bluetooth apparaat, verbinding maakt, met de bluetooth van mijn computer.
Op mijn eigen mobiel heb ik bluetooth uitstaan, en ook heb ik geen andere bluetooth apparaten in huis.
Hoe schakel ik het van buitenaf verbinding maken met mijn bluetooth uit op mijn computer.
Ik gebruik geen wifi, maar een normale internetaansluiting via de kabel.

1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

• Selecteer in het startscherm het Pictogram van het actiecentrum (taakbalk rechtsonder).
Gebruik het touchscreen (indien beschikbaar) of de muis om de opties op het scherm te selecteren.
• kies Bluetooth om aan of uit te zetten. Klik indien nodig op uitbreiden naar view alle opties.
• Om uw computer onvindbaar te maken voor andere Bluetooth®-apparaten:
1. Open Bluetooth-apparaten.
Navigeer vanaf het Windows-bureaublad Start > (Instellingen)> control panel > (Netwerk en internet)> Bluetooth-apparaten.
Als u Windows 8/10 gebruikt, navigeert u: klik met de rechtermuisknop Start > control panel > Typ "Bluetooth" in het zoekvak en selecteer Wijzig de Bluetooth-instellingen.
Als u de tabletmodus van Windows 10 gebruikt, navigeert u naar: Instellingen pictogram (bevindt zich in de linkerbenedenhoek)> apparaten > Bluetooth.
2. Klik voor zoekopties op Meer Bluetooth-opties (in het gedeelte 'Gerelateerde instellingen').
3. Zorg ervoor dat op het tabblad Opties het volgende is geselecteerd (aangevinkt) en klik vervolgens op OK.
o Sta bluetoothapparaten niet toe deze computer te vinden
o Sta niet toe dat Bluetooth-apparaten verbinding maken met deze computer
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding