Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je 2 email adressen hebben op je pc?

2 verschelende 1 privé en 1 zakelijk

Ritsuka
2 jaar geleden
Ik gebruik Thunderbird als emailprogramma, daar komen 5 verschillende emailadressen op binnen. Kan prima.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik gebruik er 3 dus dat kan heel goed. Wil je er meer, uiteraard geen probleem, al wil je er 25...
Dan gebruik ik daar in combinatie de mailwasher waar alles samen komt en ik gelijk kan filteren wat eraf kan zonder in te kijken om ellende te voorkomen.
Ziggo voor prive, hotmail voor de onzin waarmee je meeste rotzooi krijgt zoals virusscanner die verlopen die je helemaal niet gebruikt, foute geleverde pakketten van post nl geleverd en je even op de link moet klikken, dus niet en gmail voor allerlei accounts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan zoveel e-mailadressen hebben als je wil.
Deze "heb je niet op je PC". Die heb je gewoonweg.
Je kan al je mailadressen op elk mogelijk apparaat openen.
===
Ook maakt zakelijk/privé niet uit. Je kan met gemak 3 zakelijke mailadressen en 7 persoonlijke mailadressen hebben.
Vaak geeft je internetprovider er maar een stuk of 5 uit, maar bij gmail of hotmail kan je daarna ongelimiteerd extra mailadressen aanmaken.
In je mailprogramma kan je dan al die mailadressen binnen laten komen.
Of je kan naar de website van de mailprovider zelf surfen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 20 augustus 2022 08:10: tekst
2 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Je kunt beide emailadressen (aliassen) ook op 1 plek binnen laten komen in bijv. Outlook - dan zien mensen 2 verschillende mailadressen van jou, maar krijg jij - als je dat wilt - alle mails op 1 plek binnen - je kunt er dan ook voor kiezen om de mails die op verschillende adressen binnenkomen in verschillende submappen binnen te laten komen. Hangt ook een beetje af van welk mailprogramma je gebruikt - maar als je bijv. gmail of hotmailadressen gebruikt is het nog makkelijker.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
"dan zien mensen 2 verschillende mailadressen van jou," Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik zou zeggen en hopen dat dat niet het geval is.
Als je meerdere adressen in een programma beheert, kies je altijd vanaf welk adres je een mail stuurt.
Daarin worden dan niet je andere adressen vermeldt. Dus de mensen die je altijd met je werkmail mailt, zien niet wat je privémail is. (ongeacht dat ze beide in Outlook binnenkomen)
Dat zou een potje worden anders, en veel mensen ervan overtuigen om niet zo'n programma te gebruiken. Maar wellicht lees ik er dus wat anders in dan jij bedoelt te zeggen.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
@LeonardN: ik bedoelde binnenkomende mail: dus mensen kunnen mailen NAAR je privé-adres OF NAAR je zakelijke mail. En je kunt er dan zelf voor kiezen om de mails van die beide mailadressen op één plek binnen te laten komen, eventueel in verschillende submappen, of je kiest ervoor om de maisl naar je zakelijke mail en naar je privémail strikt gescheiden te houden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding