Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn spellingscontrole naar Nederlands?

Overal waar ik typ, worden mijn woorden rood onderstreept, omdat mijn PC een Engelse spellingscontrole heeft ingesteld. Ook terwijl ik dit bericht typ, zijn de meeste woorden rood onderstreept.

Nu heb ik ontdekt dat dit in te stellen is via Swiftkey bij taalinstellingen, maar hier ontbreekt de optie Nederlandse taal, terwijl deze een keuze menu eerder wel gewoon geïnstalleerd is. Ook in word (openoffice) werkt de spellingscontrole voor Nederlandse taal gewoon prima.
Wat kan ik doen om toch Nederlandse spellingscontrole te hebben?

Picture for question
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De spellingscontrole in tekstvensters die effect hebben op de Windowsinstellingen regel je zo af: (aangenomen dat je spellingscontrole aan wil en op Nederlandse taal).

-Controleer rechtsonder op de taakbalk (naast de tijdsweergave) of je toetsenbordtaal NLD is. Zoniet stel dat dan in op NLD.

-Windowstoets
-(tik) spelfouten (druk op enter)
-(Onder "Spelling) Vink "Spelfouten markeren" AAN

Sluit de instellingen!, ga weer terug naar de instellingen en nu worden onjuist gespelde Nederlandse woorden in bijvoorbeeld de Windowsinstellingenmenu's onderstreept.

ECHTER dat heeft geen effect op je browserinstellingen.

Chrome:
- kopieer dit in je URL-balk of ga naar de instellingen: chrome://settings/
- scroll naar beneden en klik op "geavanceerd
- je ziet nu direct alle instellingen voor spellingscontrole, je kan meerdere talen toevoegen en voor meerdere talen tegelijkertijd laten controleren (ik heb Engels en Nederlands actief)

Firefox
-Ga naar de instellingen (rechtsboven, dan opties)
-Je kan nu een taal kiezen (of downloaden) en dan spellingscontrole instellen.

===

SwiftKey suggesties staan vziw buiten dit hele probleem. Je kan dat gewoon uitzetten.
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing