Heeft beeldscherm grootte effect op helderheid/pixels?

Is er een verschil te zien of ik 1080p monitor gebruik met 21 inch of 27 inch?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K
LeonardN
4 jaar geleden
Als je een 21 inch 1080p beeldscherm koopt, dan zijn de pixels op een 27 inch 1080p beeldscherm groter.
Ik zou dus nooit een 27 inch 1080p beeldscherm kopen, omdat je dan enkel een groter scherm koopt met grovere pixels.
Je kan dan beter een 27 inch 1440p scherm kopen. Helderheid is een specificatie die daar eigenlijk los van staat.

Antwoorden (1)

bij 27 inch is je scherm uiteraard groter maar pixels zijn zo klein dat je geen verschil gaat zien