Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Lenovo Ideapad 520 ging plotseling uit, en wil nu niet meer aan. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zat twee dagen geleden gewoon op mijn laptop, toen hij opeens uit ging. Ik probeerde hem opnieuw aan te doen. Hij ging aan, waarna hij ook gelijk weer uit ging. Het scherm blijft zwart, het licht in het toetsenbord gaat alleen een seconde aan, waarna het weer uit gaat.

Het ligt niet aan de accu, sinds ik dit ook meerdere malen met de stekker erin heb geprobeerd.

Ik hoop dat iemand hier iets op weet

Vriendelijke groet,
Niek

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Mogelijk is het er een probleem met de adapter. Als daar een probleem mee is laadt je accu niet meer op. Dat zou ook verklaren, waarom de laptop plotseling uit ging, omdat op dat moment je accu mogelijk leeg was. En aangezien aan de adapter ook de stekker zit, waarmee je de laptop rechtstreeks op het netstroom aansluit, krijgt je laptop ook op die manier niet genoeg stroom.
Als het een probleem is met de adapter, kan je eerst controleren of de adapter goed is aangesloten op je laptop, maar ook of de stekkers tussen de verschillende onderdelen goed zitten. Deze kunnen door gebruik los gaan zitten. Als dat allemaal goed zit, en het probleem blijft bestaan, zou je een andere adapter moeten proberen.
6 jaar geleden
Het volgende wil in zo'n situatie wel eens helpen: Haal accu en adapter er uit, druk de powerknop een paar x aan. Doe accu en/of adapter er weer in.
Dikke kans dat ie weer normaal start.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing