Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een canon pixma printer installeren zoner cd?

Ik heb een printer canon pixma mg5150 van mijn overleden vader. Echter geen installatiecd. Deze kan ik nergens vinden. Hoe kan ik zonder een installatiecd mijn printer koppelen aan mijn laptop?
Mijn laptop zoekt niet naar software oid.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je gaat op je laptop naar het Configuratiesysteem, en kiest daar bij Hardware en geluiden voor Apparaten en Printers weergeven. De Canon Pixma zal daar nog niet bij staan, dus dan klik je bovenaan op Een printer toevoegen. Dan gaat het besturingssysteem vanzelf zoeken of er nog een andere dan de reeds geïnstalleerde printer(s) kan worden herkend.

Levert dat niets op, dan klik je op 'De printer die ik wil staat niet in de lijst'. Daarna zou je aan kunnen klikken dat het een wat oudere printer is en je hulp wilt bij het zoeken. Klik op Volgende en er wordt gezocht naar Beschikbare printers. Werkt dat ook niet, dan kan je kiezen voor 'Een lokale printer toevoegen met handmatige instellingen'.
Daar krijg je een lijst met alle mogelijke printers. Met een beetje geluk staat de jouwe er al bij. Dan is het een kwestie van aanklikken en het stuurprogramma laten installeren.

Staat de bewuste printer er niet bij, dan ga je via internet zoeken naar het juiste stuurprogramma (en daarbij kan de link uit het eerste antwoord behulpzaam zijn).
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoek op de site van Canon. Daar kun je printerstuurprogramma's etc. downloaden. Misschien heb je aan onderstaande link iets?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing