Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom gaat het intikken van berichten (bv. facebook, yahoomail...) soms zo tergend traag op mijn laptop?

sinds enige tijd kan ik niet meer rap typen op yahoo en bepaalde pagina's bij facebook (op goeie vraag lukt het wel, dus het is niet op alles).
Op yahoo is het supertraag, soms blijven letters die ik intikte hangen, en dan komen ze ineens allemaal. vervelend, want ik kan zo niet zien wat ik getypt heb, en moet nadien fouten verbeteren.
Op facebook krijg ik bij sommige pagina's (niet bij alle) zelfs de melding dat ik trager moet typen omdat het anders blokkeert. Ik moet dan bijna letter per letter typen en dan blokkeert het soms nog.
Ik doe nu alles gewoon intikken in office, knippen en plakken...
Maar hoe komt het intikken zo traag kan gaan?

Toegevoegd na 11 uur:
bij yahoo krijg ik de melding "wachten op comet.yahoo" en dan blijven de letters die ik intik dus een tijd onzichtbaar en plots komt alles erop.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk is je laptop te oud of heb je te weinig RAM-geheugen. Ook kan het zijn dat je internetverbinding te traag is of dat je te veel programma's tegelijk open hebt staan. Probeer eens je laptop op te schonen en te updaten.
Bronnen:
een jaar geleden
Een andere mogelijkheid is veel stof in de laptop. Probeer eerst met de stofzuiger de ventilator schoon te zuigen. Helpt dat niet, dan moet hij opengemaakt worden.
Vanwege een hond en een kat doe ik dat 1x per 2 à 3 maanden, afhankelijk van hoe lang de ventilators blijven blazen. Een ventilator zuigt lucht (met stof) aan om te kunnen koelen. Doorgaans voelt de laptop ook heet aan.
Veel stof in de laptop kan ook kortsluiting veroorzaken en daarmee je accu beschadigen.
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing