Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is het mogelijk dat over DVI aansluiting naar HDMI ook geluid worden mee gestuurd?

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik heb de PC via DVI poort aan gesluiten op HDMI poort van TV, daar word ook geluid meegenomen naar TV,ik vraag me af hoe is dit mogelijk?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het klopt ik heb hetzelfde. Het ligt aan de videokaart. Sommige zenden audio mee over DVI. Iets wat typisch buiten de specificatie van DVI ligt en dus vaak wordt tegengesproken.

http://www.tomsguide.com/forum/57735-6-audio

From what I can tell, Nvidia 200-series and newer as well as cards from the ATI 3k-series and upward will output sound over DVI. With the certain exceptions. As it seems to require additional hardware features, some of the "cheap" versions may not support this. For example, it should be supported by most GTX200 models, but not the GT200 - though I guess it's more of a manufacturer difference, as I doubt the actual GPU model has anything to do with it...but I really don't know.

Dus "nieuwere" AMD/Nvidia kaarten kunnen dit ondersteunen vanaf een bepaalde generatie. Handig in sommige gevallen. Of een rare gewaarwording als je zeker weet dat je met DVI iets aangesloten hebt en geleerd hebt dat DVI=video HDMI=video+audio en toch geluid hoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de DVI specificatie is geluid over een DVI connector niet mogelijk. Echter zijn er wel converters beschikbaar waar een DVI + audio ingang op zitten en deze combineert naar één HDMI uitgang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing