Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn gloednieuwe nieuwe laptop zo traag?

Ik heb net een nieuwe Acer gekocht maar hij is erg traag met pagina's laden op internet, ook het opstarten van Chrome of internet explorer duurt erg lang, volgens de specificaties moet het gewoon een snelle laptop zijn, aan mijn internet verbinding ligt het niet dat is één van de snelste.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn is bijvoorbeeld drivers installeren.
Drivers zoals:
- Video drivers
- Internet adapter driver

Ook kan je kijken bijn Ctrl + Alt + Del waar je computer mee bezig is, als er bijvoorbeeld veel eisende processen op de achtergrond lopen zou dit de oorzaak kunnen zijn.

Nog een mogelijk is het updaten van je besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het een nieuwe computer is dan is het inderdaad vreemd. Heb je wellicht al dingen op de computer geinstalleerd?

Is de computer al voorzien van een Antivirus/Malwareprogramma?

Het kan zijn dat er bij het installeren/downloaden van bepaalde programma's wellicht kwaadaardige software is meegeinstalleerd. Het is daarom raadzaam je PC ook hierop te scannen met bijvoorbeeld AVG (www.avg.com) voor antivirus en bijvoorbeeld Malwarebytes(www.malwarebytes.nl) voor Malware/spyware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt er een beetje aan waar je hem hebt gekocht enzo. Soms levert je verkoper er een beetje "probeer"software erbij. Als dit bijvoorbeeld een aantal dingetjes zijn zoals norton wordt je computer daar in ieder geval al slomer van. (Norton is troep)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing