Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een soort dvd branden. maar dan met verschillende filmpjes kan dat?

ik wil veel verschillende filmjes op een dvd zetten voor mijn opa.
maar kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja dat kan. Bijvoorbeeld met een programma als Freemake video converter (en 100 andere), maar zal het uitleggen via deze. (pas om met installeren anders zet deze er nog 4 andere programma's op).

http://www.freemake.com/free_video_converter/

Klik op "Video", gooi er op die manier een aantal videos in, in allerlei formaten (je kan nog knippen in de videos ook)
Als je klaar bent klik op "to DVD"
Je kan het als folder uit laten schrijven (Video_TS) met daarin .VOB .IFO en .BUP bestanden. De andere mogelijkheid is uitschrijven naar .ISO.

Beide kun je dan in elk willekeurig brandprogramma aanwijzen om te schrijven naar Video-DVD. Of als je gekozen hebt voor .ISO hoef je alleen nog maar aan te geven dat je een ISO wil branden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Uiteindelijk maakt het niet uit welk programma je gebruikt zolang je aan het eind maar een Video_TS folder hebt met VOB(en die andere) bestanden hebt of als je die zelfde folder uit laat schrijven als ISO-bestand.

Er zijn ook programma's die beide kunnen (converteren/branden) maar zeker niet allemaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan je met elk brandprogramma doen, ook in verschillende formats. gewoon kiezen voor: dvd-branden en dan al die losse filmpjes selecteren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het plaatsen van veel verschillende filmpjes op DVD is geen probleem zolang je in lijn bent met de specificatie voor DVD-Video. Dus zou als ik het zou moeten doen, dan zou ik alle film clips DVD-Video conform maken, dat wil zeggen: Alles in dezelfde aspect zetten (16:9 of 4:3) en alles transcoderen naar dezelfde frame rate, en alles progressive danwel interlaced houden.

DVD brandsoftware is goed in wat het moet doen, namelijk DVD’s branden. Echter moet er een intelligent oog kijken naar de beelden die verwerkt moeten worden voor een Video-DVD, dat is een taak die niet weggelegd is voor DVD brandsoftware.

Bekijk de filmpjes op een inhoudelijke manier die je wilt branden tot Video-DVD met een programmaatje wat MediaInfo heet, en sorteer de filmpjes op eigenschap. Dus clips met dezelfde aspects bij elkaar, en zelfde frame-rate en scanning method(P of i) bij elkaar…En dan kijken waar je de meeste clips van hebt, en daar je strategie op afstemmen. Goeie gratis transcoders vind je in FFMPEG, VirtualDubMod, en betaalde versies in van MainConcept(waarschijnlijk de beste MPEG encoder/transcoder ter wereld)

En als je dan een sliert hebt van éénduidige clips, dan kun je het antwoord van freekfluweel aanhouden en zeggen, Ja! kun je gewoon branden…
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing