Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe brand ik een audio-cd voor mijn oude cd-speler?

Ik wil het op een cd-r zetten. MP 3 herkent hij niet, .wav lukte ook niet. Welke soort audio kan hij lezen? Het is een oude draagbare cd-speler.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als je Windows Media Player hebt, is er een optie "branden". Als je de cd-r in de lezer hebt gestopt, klik je op "branden" en kun je de nummers selecteren die je op de cd wilt zetten. Je hebt dan (bij mij is het rechtsboven) een keuzemenu of je data of een audio cd wilt maken. Als je hem op audio zet, zou het in elke cd speler moeten werken. Ik hoop dat dit helpt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe zou .wav moeten werken echter moet je een brand programma gebruiken waarin je instelt dat het een Audio CD moet worden. Enkel dan wil het werken.

Toegevoegd na 25 seconden:
Of zoals de persoon boven mij zegt, kan het via Media Player ook. Deze brandt op dezelfde manier :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de eerste plaats moet je je mp3 bestanden converteren naar wav bestanden. De enige freeware waarmee je dan probleemloos audio cd's kunt branden is de realplayer. Kies daar de optie burn, sleep de te branden bestanden op de aangegeven plaats (zoek die op met behulp van de optie browse, helemaal onderaan het lijstje van gesuggereerde mappen) en dan burn your cd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe lezen alle CD-spelers de Red Book CD indeling. Bijna alle brandprogramma's hebben de optie een Audio CD te branden (welke dus de Red Book indeling gebruikt). Bijna alle huidige brandprogramma's pakken MP3 en WAV bestanden. Het is dus een kwestie van Audio CD kiezen en daarna de beoogde nummers (MP3/WAV) te kiezen en te branden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_Digital_Audio

Een gratis brandprogramma die .wav, .mp3, .ogg, .wma, .flac, .aiff, .bwf and .mp2. direct naar Audio CD om kan zetten en branden:

https://cdburnerxp.se/help/Audio/compileaudio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing