Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een bedrijf als Netflix je herroepingsrecht (wettelijk) laten vervallen?

Er staat op hun website:Door op Lidmaatschap starten te klikken en onderstaand vakje aan te vinken, verzoek je en geef je uitdrukkelijk toestemming om je Netflix-lidmaatschap onmiddellijk te starten,

>>>erken je dat je je herroepingsrecht verliest, <<<

en geef je ons toestemming om je maandelijkse Netflix-lidmaatschap (momenteel € 8,99) automatisch voort te zetten.

Mag dit wettelijk gezien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja. Dat heeft te maken met het soort product/dienst dat Netfix aanbiedt.

"Op mijn website kunnen consumenten e-books downloaden, maar ik wil niet dat die teruggestuurd kunnen worden.

E-books, en andere downloads of streamingdiensten, kunnen uitgesloten worden van het herroepingsrecht. De consument moet echter zelf aangeven dat hij van dit recht afziet. U kunt bij de downloadknop bijvoorbeeld een tekst toevoegen: Ja, ik ga akkoord met het downloaden en zie af van mijn herroepingsrecht."
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image