Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het algemene symbool voor "internet"?

Voor een visitekaartje gebruiken wij een @ voor emailadressen en een envelopje voor postadressen. Welk symbool kan ik gebruik voor een webadres?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

I (hoofdletter) of www of zoek een leuk icoontje uit:

https://www.google.nl/search?q=icon+world+wide+web&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=h0uoUvqmGOSg0QXf4ICYAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=652
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Over het algemeen wordt er voor het adres van een website, een wereldbolletje geplaatst.

PS: Let wel, dan heb je het over het 'Web. Het internet bestaat uit meer, zoals email, peer-to-peer netwerken, stream-verbindingen, games, etcetera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het internet wordt in veel schematische weergaven voorgesteld als een wolk (cloud). Voor het adres van een website wordt soms een kettingschakel (link) gebruikt, of een vierkantje met pijltje (zie afbeelding).
Plaatje bij antwoord
bamibal
11 jaar geleden
Ik gebruik in mijn signature voor e-mails een spinnewebbetje om de URL van onze organisatie aan te duiden. Bij een URL maak je namelijk gebruik van het world wide web, hetgeen slechts één van de diensten is die over internet gaan.
Ik weet niet meer of ik het zelf bedacht heb of van iemand afgekeken. In ieder geval is het character code 34 van het font webdings.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing