Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een gouden lettertype?

ik wil voor het logo (zie eerder gestelde vraag) graag een gouden lettertype. hoe maak je dit (of welke kleur code is dit)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ben weer voor je bezig geweest ....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor een gouden lettertype moet je met de drukker overleggen. Er is wel een gele toon die op goud lijkt (RGB # FFD700) maar in dit geval ga je voor een bepaalde kleurdruk die een gouden glans moet hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt mij dat je hier wat mee kan je gewoon bij kleur instellen in je tekst verwerker, zijn drie keuren goud:
Pale Goldenrod (web color) (Hex: #EEE8AA) (RGB: 238, 232, 170)
of
Golden Poppy (Hex: #FCC200) (RGB: 252, 194, 0)
of
Sunglow (Crayola) (Hex: #FFCC33) (RGB: 255, 204, 51)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik begrijp dat je het logo zelf aan levert bij de drukker?

Vraag of hij je een (tastbare) proefdruk stuurt, aan de hand van het door jou gemaakte voorbeeld. Wel in kleur met de kleurcoderingen erbij, dan kun jij het goedkeuren.

Mijn ervaring leert dat de kleuren wel eens af kunnen wijken om de volgende reden;
Drukkleuren hebben vaak ook een andere kleurcodering als alle andere standaarden zoals PMS of pantone kleuren.

Misschien heeft de drukker ook een (digitale) kleurkaart met de bij hem beschikbare kleuren, die zou ik dan opvragen. Zo voorkom je kleurverschil in jouw ontwerp en het uiteindelijke resultaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een goud lettertype maken in word of paint lukt helaas niet. maar ik zag iets op internet waardoor je in photoshop wel een plaatje met alleen tekst goud kan maken.

http://www.photoshop-tutorials.nl/Tekst-Effecten/Gouden-Tekst.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goudeffect in drukwerk kan alleen op foto's worden bereikt. Bijvoorbeeld het drukken van de afbeelding van een gouden ring lijkt alsof hij in goud gedrukt is.
Wat je echter ziet zijn de glimplekjes op de ring die in de voorbereidig (lithografie) vertaald is naar Cyaan, Yellow, Magenta en Zwart. Je oog wordt dus een beetje voor de gek gehouden en je denkt dat het goud is terwijl het een samenstelling van rasterpunten gedrukt in bovenstaande kleuren is.
Er bestaat ook goudinkt (zelfs in verschillende kleuren). Het resultaat zal je tegen vallen.
Jouw idee van een logo in goud kan echter wel.
Je laat het logo dan drukken in (goud) folie, ook in verschillende kleuren leverbaar.
De techniek bestaat uit het met hitte aanbrengen van de folie op papier (of een ander materiaal).
Daarvoor zijn stempels nodig die geetst of gegrafeerd worden.
De laatste is het duurste. De keuze maken hangt af van hoe gedetailleerd het ontwerp is.
Overleg met de drukker zal al je vragen beantwoorden.
Het aanbrengen van folie is geen voordelige bewerking. Vraag gewoon prijs op met en zonder folie. De drukker kan je met voorbeelden duidelijk maken wat ik hierboven heb geprobeert om uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing