Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Appel heeft het element 'luxe artikel' seuccesvol aan hun producten weten te koppelen. Van oudsher hebben ze hun producten in de markt gezet als een luxe product dat goed werkt en onderscheidend is van de massa. Hierdoor richten ze zich op een ander segment van de markt.

Het is dus een bepaalde manier van marketen waarmee ze duidelijk een ander product in de markt zetten dan een PC.

Met de ontwikkelingen op computer / persoonlijke electronice gebied zie je wel de scheidingslijn vervagen. Toch worden alle apple producten nog steeds gebracht als zijnde een stap moderner, luxer en als echte gadgets voor de mensen die weten we goed is.

Toegevoegd na 29 minuten:
en hier een quote uit 'best of 2000': [Over the past decade, Apple's iPod and iPhone have redefined popular culture, and returned the company to its roots in innovation and just-plain coolness. (Apple's market share in PCs also jumped from 3.8 to 10 percent.) Along the way, Apple got its advertising groove back as well. Work from TBWA\Media Arts Lab underscored Apple's positioning as a top-end brand that believes its products are worth the extra money. Jobs knew that people who choose Apple over a cheaper competitor are saying something about themselves: that they, too, think different.]
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat er een afbeelding van een appel met een hap eruit op zit.

Verder: de seriegroottes zijn een stuk kleiner dan PC technologie. Dat terwijl de ontwikkelkosten vergelijkbaar zijn met PC-tech. Men moet uit de kosten komen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De MacBook is in verhouding geprijst en niet zo duur als de meeste mensen denken, zie linkje hieronder. Heel wat laptops met vergelijkbare specs en van kwaliteitsmerken (Apple is een kwaliteitsmerk) zijn aanzienlijk duurder.

Een van de dingen die een MacBook in verhouding zelfs voordeliger maakt dan de meeste wintel laptops is dat hij na zo'n 3 jaar nog steeds voor een prijs van ± 75% van de aankoopwaarde is te verkopen, terwijl je voor een wintel-laptopcomputer van een vergelijkbare aankoopwaarde dan nog maar ± 25% van de aankoopwaarde waard kan krijgen, kijk maar naar de prijzen op de 2e link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net zoals bij alle merkprodukten zijn de kosten van marketing; reclame, logo e.d. vaak hoger dan de kosten van het produkt zelf. Die kosten zijn doorberekend in de verkoopprijs van het produkt. Vandaar de hoge prijs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat alle apple producten belachelijk duur zijn.
Omdat mensen zo dom zijn daar in te trappen en die produkten ook daadwerkelijk aan te schaffen.

Van mijn werk een ipod gekregen. Wat een meuk... die accu was na een jaar al stuk en denk je dat je die zo ff kunt vervangen? Nee dat ding zit helemaal dicht, nog erger als een horloge. Ding maar in de container geflikkerd.

Zo nog wel meer appel voorbeelden... zooi.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar de apple produkten gezien worden als een statussymbool. Voor specufieke toepassingen zijn het ook zeker geen slechte machines. Echter voor thuisgebruik raad ik een gewone laptop aan. Naast dat deze goedkoper in aanschaf zijn, in ook de software veel voordeliger. En zijn ze veel flexibeler.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing