Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn startpagina terug veranderen?

Ik heb onlangs een programma gedownload en wanneer ik nu firefox of chrome open heb ik een andere startpagina en zoekmachine. ik heb de startpagina dan terug veranderd maar telkens ik internet terug open start hij weer met de verkeerde startpagina. Ik denk dat er ergens een blokering is ingevoegd.
Kan iemand dit oplossen?

heb ook al firefox opnieuw geïnstalleerd.. helpt niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Grote kans dat er tijdens het installeren van dat programma een extra toolbar of andere Malware is geïnstalleerd.

Kijk even bij je software (start - configuratiescherm - programma's) of je iets kunt vinden en verwijder deze. Zoek bijvoorbeeld naar de naam die startpagina.

Vervolgens kun je de computer nog eens scannen met Malwarebytes (zie bron).

Als dan nog steeds niet alles opgelost is kun je de browser (Firefox en/of Chrome) herstellen.

Firefox: ga naar 'help' -> Troubleshooting Information -> reset Firefox. Mogelijk zijn bij jou deze begrippen in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in firefox is het in je browser EXTRA, dan OPTIES aanklikken. Onder het tabblad ALGEMEEN. Daar kan je de startpagina goed zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
onder google chrome zal het niet veel anders zijn, ook al werk ik zelf niet met chrome.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing