Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe deel je internet van je eigen pc met een andere pc?

Ikzelf heb uitstekend internet op mijn windows 7 laptop, maar ik heb ook een desktop die bijna of zelfs geen internet heeft. En het is via hetzelfde 'SSID', dus via hetzelfde netwerk. Kan ik het internet van mijn pc delen met die 2e pc, zodat ik en de andere pc verbonden zijn en dankzij mijn pc internet hebben? Zo iets als een thuisgroep maar dan met internet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dit is mogelijk maar je moet ervoor zorgen dat de twee PC's met elkaar verbonden zijn. Dit kan via de router draadloos of bedraad direct naar elkaar toe. In dit geval werkt alleen de bedraadde verbinding.

Hoe komt dit?

Je moet een werkende verbinding hebben naar het internet. Als je dit draadloos doet betekend dat je enige draadloze verbinding al op de laptop bezet is. Je kan dan niet een tweede verbinding aanmaken met dezelfde adapter. Je kan dus wel een netwerkkabel van de PC die draadloos verbonden is met het internet aan de PC koppelen die internet nodig heeft.

Als je dit gedaan hebt wat doe je dan?

Op de PC die met het internet verbonden is doe je de volgende stappen:

-> Klik op Start
-> Klik op Configuratiescherm
-> Klik op Netwerk en Internet
-> Klik op Netwerkcentrum
-> Klik LINKS op Adapterinstellingen wijzigen

Hiertussen zie je als het goed een bedraadde verbinding (Local Area Network) en Draadloze Netwerkverbinding (Wireless Local Area Network) staan.

-> Klik met de rechtermuisknop op de Draadloze Netwerkverbinding
-> Klik op 'Verbindingsbrug maken'

Volg deze wizzard en je kan vervolgens succesvol je internetverbinding delen met een tweede PC. Let op, de verbinding zal wel trager zijn dan normaal. Bij normaal internet gebruik zal je hier weinig tot geen last van hebben. Gaat een persoon downloaden merk je het.

Nadeel is dus wel dat het apparaat met een werkende internetverbinding altijd moet aanstaan om deze verbinding tot stand te brengen.

Ik hoop dat dit helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing