Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop start heeeeeeeel traag op ??? wie kan me helpen dit op te lossen?

De laptop doet ongeveer een uur over het opstarten. Map openen en zo duurt ook heel lang. Kan dus eigenlijk niets met de PC. Er staat wel een update voor service pack 1 maar krijg een melding dat hij niet kan installeren. Nu in veilige modus opgestart (1 1/2 uur), klik telkens op windows update maar doet dus niks. Weet niet of die update er iets mee te maken heeft maar alles duurt heeeeeeeel lang. Wie heeft er tips? (Laptop is nog geen jaar oud)

Toegevoegd na 9 minuten:
Kreeg eerst de melding: opstartherstel (aanbevolen) of starten in veilige modus. Had opstartherstel gekozen en kreeg na een hele tijd de melding: kan niet automatisch worden hersteld. Hierna kies ik voor voltooien en dan gaat de laptop uit. Had ook een keer melding kan geen verbinding met Windows-service maken, maar die komt nu niet meer
Bij zoeken in configuratiescherm naar Windows update kan hij niks vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ik zou ook idd eerst ccleaner uitvoeren, gratis te downloaden, zie bron, en defragmenteren, en vervolgens een schijfcontrole doen. dit doe je zo:

ga in start naar uitvoeren, typ " Cmd " in, en typ daar "shkdsk c: /f /r in,( zonder de ", en let op de spaties) en enter. je krijgt wellicht de melding dat de schijfcontrole niet kan, maar gepland kan worden na herstart, dit is omdat de controle niet kan van een schijf die in gebruik is, dus klik daar op ok, herstart de pc, en de controle zal beginnen. let op, dit kan verschillende uren tot een dag duren...heb dus geduld.
na voltooing de pc herstarten, dit zou al merkbaar beter moeten zijn.

indien nog niet snel genoeg naar wens, is idd enkel nog een herinstal van windows de enige optie

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps...typfoutje...
in commandprompt moet je " chkdsk " invoeren, niet shkdsk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Weet je welke processen de laptop allemaal opstart? Dit kan je met het programma Soluto (gratis; zie bron) controleren en beheren.

Je ziet welke processen gestart worden, en hoeveel tijd ze kosten. Je kunt bepaalde processen handmatig uitzetten (je kunt hiermee geen schade aanrichten; de essentiële processen zijn afgeschermd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in de opstartprocessen. Win7/Vista: start > msconfig. WinXP: start > uitvoeren > msconfig. Dan naar tabblad 'opstarten' daar kan je nutteloze processen uitschakelen, misschien wordt ie daar sneller van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook je geheugen compleet opgeschoond?
Bijv. internetcace schoonmaken en vervolgens defragmenteren.(Dit kan in totaal ongeveer 4-12 uur duren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jorrissie zegt. Maar heb ook het vermoeden dat er iets mis is met de opstart van windows zelf. Ik zou je adviseren om een goede backup te maken en windows helemaal opnieuw te installeren. Even werk maar uiteindelijk wel een goed werkende pc... Daarnaast kan ik je nog AVG pc tune-up adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je in dat geval moet doen, is overwegen, of kaal installeren de optie voor je is, als er tenminste geen bestanden opstaan, die erg belangrijk zijn. Ik raad je sowieso aan, om van de hele schijf een backup op cd te maken, want als er dingen opstaan, die heel belangrijk zijn, en je installeert opnieuw, dan ben je die, zonder backup kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef u de raad om te beginnen met Ccleaner op uw PC te zetten Dit is een gratis programma welke uw PC eens grondig schoon maakt. Daarna eens defragmenteren. Defragmenteren kan u vinden onder Start => Alle programma's => Bureau accessoires => Systeemwerkset.
U zal zien dat alles al een stuk vlugger zal verlopen.
Daarna kan u eveneens met Ccleaner zien welke programma's er allemaal opstarten, desgewenst een aantal nutteloze uitschakelen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt een groot deel om naar windows defender Daar staan de opstart progamma's en verwijder de meeste en voila hij start sneller op
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing