Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb nu een 'goede' router. Maar het bereik is nog steeds slecht, wat te doen om het te verbeteren?

Ik heb al verschillende routers gehad, bij geeneen had ik goed bereik boven. Nu heb ik een echte goede gekocht en is het bereik nog slecht. Ik heb nu een Wireless Modem Router 300N X3 WLM-3500. Is er iets met de instellingen, of is dit nog steeds geen goede router? GRAAG HELP!! Ik wil boven op zolder graag redelijk bereik hebben maar er is helemaal geen bereik! HELPP!!

Toegevoegd na 16 minuten:
Nog wat specificaties van de router:

802.11b+g+n Wireless Standard Protocol
Wireless speeds up to 300 Mbps
802.3, 802.3u 802.3a-t
Security: WEP 64 & 128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2, WPA-Radius
Compatible with Dynamic IP, Static IP, PPPoE and PPTP internet connections
Three internal antennas
Quality of Service (QoS)
Universal Plug & Play (uPnP)
Application Layer Gateway (ALG)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
868

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ten eerste: een goede router betekend niet altijd goed bereik. Daarnaast wordt bereik sterk bepaald door 4 factoren:
1. interferentie van andere netwerken op het zelfde kanaal
2. De afstand tussen de computer en router en de hoeveelheid objecten er tussen ( en dichtheid hiervan)
3. sterkte antenne van router
4. sterkte antenne van computer

Nou lijkt het me stug dat je dus een slechte router hebt dus raad ik het volgende aan:

Download eerst inSSIDer. Dit is een gratis programmaatje waarmee je op een computer kan zien welke netwerken je allemaal ontvangt en op welke kanalen deze zitten. Op die manier kan je eventueel van kanaal switchen als er iemand op dezelfde frequentie zit. Ook zie je hoe sterk elk signaal is. Loop is met een laptop met inSSIDer erop de trap op en af en kijk hoe het de signaalsterkte beïnvloed.

Is het een desktop PC op zolder? bestel een sterkere netwerk kaart via internet, indien die niet werkt, breng je deze gewoon terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Dán heb je misschien iets aan een z.g. 'extender'. Deze vangt ergens in het huis het (te) zwakke signaal op en versterkt het.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een soort kegel maken van karton of papier en dat op de antennes zetten waardoor je meer berijk hebt

Knip een rondje uit het karton knip er tot het midden een snee in vouw de tween "sneetjes" over elkaar zodat je een kegel hebt en knip in de punt een stukje af zodat je hem over de antennes kunt schuiven.

Dit moet het berijk versterken.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan maak je je antenne directioneel, dus zorg dan wel dat deze op je computer gericht staat, anders heb je er weinig aan. ook leuk is een pringel bus antenne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
karton doet niet veel met radiosignalen.
'boven op zolder' klinkt als betonvloeren.
betonvloeren zijn funest voor wifisignalen.
Je kunt proberen (de antenne van) je router in de buurt van een raam te zetten in de hoop dat er meer signaal buitenom zal gaan.
Je kunt een wifi extender op een strategische plek tussen de router en je computer in zetten.
De betrouwbaarste oplossing is een kabel trekken, of een powerline ethernet adapter gebruiken om het signaal naar boven te brengen en daar eventueel een tweede accesspoint op aan te sluiten als je draadloos wilt blijven werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het handigste is inderdaad internet via stopcontact
als je boven een vaste pc hebt is het waarschijnlijk zelf beter geen draadloos te doen
via het stopcontact met een netwerkkabel werken is dan waarschijnlijk het snelste.
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Een van de ergste stoorzenders is een dimmer. Schakel in ieder geval eerst dat ding uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad niet zo als je een goede router hebt dat je dan ook goed berijk hebt, probeer de router zo hoog mogelijk op te hangen zodat het signaal minder afstand hoeft af te leggen of leg nog een kabel naar de eerste verdieping en sluit daar een goedkopere router aan, dan heb je gegarandeerd dekking in je hele huis, zo hebben wij het ook gedaan. Hier staan 3 sitecom routers, werkt perfect, en overal wifi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding