Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik een Lacie externe harde schijf formateren om daarna eerst data van een windows-xp pc en dan data van een Mac te kunnen opslaan?

Ik kocht een Lacie extern harde schijf met het volgende doel... eenmalig data van mijn windows-xp pc daarop te plaatsen en vervolgens gaat dan de schijf naar de Mac pc van mijn dochter voor verder backup gebruik van haar Mac pc.

Kan dat allemaal en is er iets waar ik bij het begin aandacht moet voor hebben? Het formatteren van de externe schijf moet ook nog gebeuren en is dit best op de window of op mac pc te doen?

En praktisch hoe moet ik formatteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Formateren op Windows:
-ga naar 'Mijn computer': -rechts- klik in dat venster op de verwisselbare schijf die je wil formateren; er opent zich een menu-tje waar je 'formateren' kan kiezen. Er opent zich een ander venstertje waar je het formateren kan starten. Let wel dat je niet de verkeerde verwisselbare schijf formateert. (kijk eerst even naar de inhoud ervan...)
Sukses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Formateren op de windows is het makkelijkste als dat al niet is gebeurd (wel op NTFS natuurlijk) met xp is dat nog even de vraag maar als je films groter de 4 gig op die xp machine hebt dat is het al NTFS

en daarna gewoon aansluiten op de mac
die leest hij gewoon
capthavoc
13 jaar geleden
Hang de externe harde schijf aan de windows PC.
De schijf zal herkent worden in een venster met een aantal opties. KLik op de optie windows verkenner. U krijgt de schijf in windows verkenner te zien in het linker lijstje.
KLik met de rechtermuisknop op de naam van de schijf. U krijgt een lijst, kies daaruit formatteren.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing