Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn downloadsnelheid op bittorrent varieert sterk, hoe los ik dit op?

Mijn downloadsnelheid blijft bijna nooit langer dan 10 minuten even hoog. De ene keer is het 200 kbps en de andere keer maar 10 kbps. Erg vervelend aangezien dit niet erg opschiet.

Het liefst heb ik gewoon een hoge downloadsnelheid die niet varieert.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit geldt voor al mijn downloads. De uploaders doen het echt wel goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Je downloadsnelheid wordt ook bepaald door de uploadsnelheid aan de andere kant.Daar ben je dus ook van afhankelijk en zodoende is er niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt de maximale snelheid vast zetten. In jou geval zou je hem op 10 kbps moeten zetten zodat de snelheid niet veranderd. Dit is natuurlijk niet wat je wil, maar je hoeft je geen zorgen te maken over dat hij veranderd hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar valt niet veel aan te veranderen
Het ligt er maar aan hoeveel seeders er zijn en hoever ze van je af wonen
je kan wat achtergrond programma sluiten die opdat moment ook van het internetgebruik maken ?
maar ik heb niet erg veel profijt daarvan ervaren
de regel is zoek de torrents met de meeste seeders en leecher.
capthavoc
13 jaar geleden
Om uit te sluiten dat het aan jouw ligt of de seeders zou ik even http://releases.ubuntu.com/11.04/ubuntu-11.04-alternate-i386.iso.torrent deze downloaden, binnen een minuut moet je op je volledige snelheid zitten en daar blijven. Als dat niet zo is zou ik even kijken of je de poort voor je torrent prog wel open gezet hebt in je router.

Toegevoegd na 1 minuut:
De torrent is een linux distro(Ubuntu) dus compleet legaal, je kan hem gewoon afbreken als je ziet dat het goed gaat of juist niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat licht eraan of de server dichtbij of verweg is, en of de verbinding word aangetast (door mist of regen). Je kan proberen door het te limiteren op 10kbps (dit wil je niet, maar het doet het niet).

En ik heb dat ie steeds op 0,1kbps weergeeft, maar je zie wel een MegaByte per seconde voorbijfloepen.

Dus probeer gewoon wat, en anders is er niet zoveel aan te doen. de nieuwe utorrent is trouwens veel sneller.

Veel succes met je torrents!

Toegevoegd na 3 minuten:
En het gaat veel sneller als je de andere (achtergrond) programma's sluit. dit kost veel snelheid.

als je aan het surfen bent op het web, word het ook erg sloom meestal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing