Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn laptop weer aan de praat?

Ik was bezig met het installeren van microsoft security essential, toen mijn laptop op een blauw scherm sprong met veel tekst. Daarna kwam hij op een zwart scherm met de optie dat hij binnen een aantal seconden in windows opstart.

Nu krijg ik steeds om en om deze 2 schermen, hoe krijg ik mijn laptop weer aan de gang, kan ik dit zelf verhelpen of hem beter naar de reparateur brengen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

F8 of F11 kun je opstarten in de veilige modus. Doe dat en ga dan via configuratie naar systeemherstel. Pak een datum van voor vandaag. Laat de comp. zijn werk doen en start dan weer op. Dan moet alles het weer doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt proberen tijdens het opstarten een paar maal op[ F8 te drukken. Dan kom je in een keuzemenu waar je kunt kiezen voor " Laatste bekende juiste configuratie" (of iets wat daar op lijkt. Wellicht dat dat nog helpt. Anders is het lastig om zonder redelijk wat kennis, dit probleem te herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat het de software is
deze schermen krijg je meestal door een hardware probleem
misschien iets met je geheugen ?
misschien teveel data op de harde schijf ?
kon je ook iets lezen wat die blauwe scherm aangaf dat helpt vaak bij het vinden van de oplossing
las je iets van irw not less or equal ?
dan is er iets met je geheugen
krijg je oo kde leuze laatst bekende werkende sessie ?
probeer die eens
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
oei als je zegt dat als je een windows onderdeel als explorer.exe(windows verkenner) wilt starten en dat een probleem geeft dat is er vast iets met rundll32
een behoorlijk belangrijk onderdeel van windows
ik vermoed een corrupt bestand rundll waarschijnlijk door een virus of malware grote kans zelf, en ik denk ook niet dat dat nog recht te trekken is lijkt me de kortste klap toch en echt volledige clean install van je hele windows te doen
anders blijf je zoeken naar een naald in een hooiberg
je bestanden backuppen en clean beginnen
Oei. Dit is de Blue Screen of Death.

Drie mogelijkheden:

1. Virus: Start dan op in veilige modus of vanaf een CD en draai het gratis programma Hitman Pro 3. Dit kan je problemen oplossen in enkele tellen.
2. Hardware probleem: Of je computer word te heet, of je harde schijf is zo goed al dood, of je werkgeheugen is defect of je videokaart.
3. Aoftware probleem. Probeer systeemherstel en anders windows opnieuw installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meestal een instelling in de bios m.b.t op de harde schijf(die veranderd is).Wat je nu ziet is dat de computer opstart tot het windows logo.En daarna op blauw scherm slaat en de mededeling geeft dat hij om veiligheidsredenen gestop is.En laat die security essential maar waar het is daar het is,dat koste mij mijn licentie.Gewoon nu de updates en mededelingen van microsoft uitschakelen daar een goede virusscanner je computer beter beschermd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding