Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik foto's terugvinden?

Vakantiefoto's "geïmporteerd"vanuit mijn camera naar de
computer. Kan ze nu niet meer terugvinden. Wat moet ik doen? Ik weet zeker dat ze erop staan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als je de naam van het album/de fotos nog weet gebruik de zoekfunctie bij je start knop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij de camera een programma'tje hebt gekregen (en deze hebt geinstalleerd) heb je grote kans dat ze in een aparte map staan in de hoofdmap van dat programma.
Die map heet meestal DCIM,foto's of opnames.
De hoofdmap vind je over het algemeen in "Deze computer", "C:", "Program files",dan "naam van het programma" -> Dit is vaak de merknaam of het type camera (Bij mij heet het LUMIX)

Als je geen apart programma hebt gebruikt kunnen ze staan in de algemene map met downloads, of bij vista (bij xp en Win7 weet ik niet zeker) de map foto's/afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het via bovenstaande opties niet lukt kun je ook altijd (als je net de foto's hebt overgezet) een algemene zoekopdracht doen (start-->zoeken) en dan bij opties aangeven alle bestanden die de laatste 24 uur zijn gewijzigd (en dan bv ook nog *.jpg in het zoek elf, dan krijg je alleen foto's/plaatjes). Laat deze scan dan wel alle vaste schijven onderzoeken en je zult de foto's vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Installeer Picasa van Google. Dit programma vind alle foto- en filmbestanden automatisch op je harde schijf en is ook een prima fotobeheerprogramma wat erg prettig werkt voor het delen van fotoalbums
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing