Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet je een .mkv bestand op dvd met img burn?

Ik heb een concert gedownload, eerst .avi bestand maar die doet het ook niet op dvd (omgezet naar ander bestand, maar nu staat er dan heel de tijd een tekst in 't midden tijdens afspelen)

Toen heb ik dus een .mkv bestand gedownload, nu doe ik hem net in de dvd speler en hij zegt 'unknown disc'.

Heeft iemand een simpele oplossing?? Kan dit opgelost worden met imgburn of moet ik daar een ander programma voor hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Beetje afhankelijk hoe je hem brandt. Waarschijnlijk heb je het geprobeerd als video dvd. Brand hem eens als data dvd, niet de map branden maar alleen de losse bestanden. Werkt voor zowel avi ( waarschijnlijk klein genoeg voor een cd) als voor mkv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met Ashampoo kun je heel veel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar:
http://www.effectmatrix.com/Free-MKV-DVD/index.htm
Dit programma doet twee dingen, een MKV naar DVD omzetten en daarna kan hij gelijk branden. Je kan er ook voor kiezen eerst een image te schrijven zodat je op je PC na kan kijken of deze gelukt is en daarna de image branden. Start in advanced mode en kijk goed of 16:9/4:3 goed staat. Als het een europese opname is kan je hem ook nog even op PAL zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing