Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Doet mijn Word dit fout (rijen en kolommen)?

Zie afbeelding: als ik dit invoer (kolom 5 en rij 2) dan komt deze tabel tevoorschijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens mij doet Word het uitstekend. Je vraagt om 5 kolommen en 2 rijen en krijgt dit toch ook? Ze zijn ook gelijk verdeeld.

Toegevoegd na 37 minuten:
In MS Excel werkt dit overigens precies zo. De groene pijlen geven dan de rijen aan en de rode de kolommen.

Toegevoegd na 42 minuten:
Word kent ook een andere manier van tabellen invoegen, via de knop tabellen kan je het aantal vakjes aangeven. Onderstaande afbeelding is van Word 2007, maar in Word 2003 zit dezelfde optie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zie eerlijk gezegd niks verkeerds ? Je hebt een tabel gemaakt van 5 kolommen breed (kolommen lopen van boven naar beneden, vgl. pilaren, en staan dus naast elkaar) en 2 rijen hoog (rijen lopen van links naar rechts over de hele breedte van het aantal kolommen).
Als je het andersom wilt, moet je een tabel maken van 2 kolommen breed en vijf rijen hoog, bijvoorbeeld.

Ja, het is een beetje lastig, dat de hoogte van links naar rechts bekeken wordt en de breedte van boven naar beneden, maar zo werkt het echt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer het maar eens te visualiseren met legoblokjes ofzo. Zet er 5 naast elkaar ; dat is het aantal kolommen dat je wilt hebben. En je hebt nu één rijtje (kolommen) in de hoogte. Wil je meer hoogte, dan moet je een hele RIJ extra vakjes op de KOLOMMEN plaatsen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Stel dat je een schemaatje wilt maken met namen en adressen. Dan komt in elke rij het volledige adres vaqn een bepaald persoon. Voor het overizicht verdeel je die rij in kolommen. Voornaam, achternaam, straat, postcode, woonplaats.
Wil je een nieuwe persoon toevoegen, dan maak je een RIJ extra (over die vijf kolommen). Wil je een extra gegeven invoeren, bijvoorbeeld de geboortedatum, dan maak je een extra KOLOM over alle rijen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het klopt wel.
Kolommen zet je naast elkaar, 5 in dit geval.
Rijen staan onder elkaar; 2 dus.
Gut wat ingewikkeld om het goed uit te leggen zonder dat ik het visueel voor je kan maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing