Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een cd van 5 gb?

ik wil een film op een cd zetten maar ik heb alleen cd's van 700 mb waar kan je die kopen

Toegevoegd na 17 minuten:
het hoeft niet 5 gb maar het kan ook 4,7 gb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je met die cd gaan doen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het CD formaat kan maximaal 700 MB aan informatie bevatten. Het DVD formaat 4,7 GB wat ook net te kort is. Eventueel kan je een DVD met een dubbele laag kopen. Die heten Dual Layers. Omdat er twee lagen op staan is de capaciteit bijna verdubbeld en kan je er ongeveer 8,5 GB aan data op kwijt.

Dual Layer DVD's zijn er in twee formate"" +R en - R. Het is belangrijk om te weten of je brander één of beide formaten kan branden en ook of je DVD speler het schijfje kan lezen om de film weer te geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijgaande site (OPUS) heb ik zelf ervaringen mee. Een doosje van 5 Verbatim double layer DVD-R 8.5 GB kost ongeveer 10 euro.

Verbatim double layer mat zilver DVD+R 8.5 GB 8x speed in cakebox 25 stuks kost 30 euro.

Het +RW formaat is kennelijk populairder en goedkoper. Je hebt er ook meer keus in. Verbatim is een erg goed merk.

Dual Layer DVD's zijn in gewone winkels lastig te krijgen of heel erg duur.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt natuurlijk ook DVD;s comprimeren zodat een film op een dubbellaags DVD op een enkele past. Je hebt hiervoor speciale software (zoek op DVD shrink of DVD2One).

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=DVD+shrink&rlz=1I7ADFA_nl

Dit zijn meestal kopieerprogramma's, je hebt dus wel een dual layer DVD nodig of een ISO bestand. Je zou je film dan eerst als ISO bestand moeten opslaan, bijvoorbeeld met software ImgBurn.

De kwaliteit gaat wel achteruit door het comprimeren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Tot slot, naast het DVD formaat zijn er ook andere formaten, zoals het blueray formaat. Op een beschrijfbaar blueray schijfje past 25 GB. Je hebt dan een speciale blueray brander nodig en je afspeelapparaat moet dan ook blueray kunnen weergeven. Je bent waarschijnlijk het beste geholpen door wat Dual Layer DVD's te kopen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Je hebt de vraag aangepast!

Als de film 4,7 GB is (dit wordt vaak met DVD5 aangegeven) dan kan die op een enkellaags DVD. Bijgaande links met alle mogelijkheden.

Als je veel films wilt branden kan je bij OPUS een cakebox kopen. Verbatim DVD-R 4.7 GB 16x speed in een cakebox van 100 stuks kost maar € 22,50. Ik kocht daar ook altijd losse zwarte DVD hoesjes bij en maakte op de printer een hoesje voor de DVD. Je hebt voor een 20 euro 50 video doosjes.

Toegevoegd na 40 minuten:
Kleine correctie. In de tekst noem ik +RW als goedkoper en populairder. Ik bedoelde het Dual Layer +R formaat t.o.v. Dual Layer -R formaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ho bedankt ik hoef maar 4.7gb sorry dat ik zij 5gb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, dan wordt de keuze makkelijker. In dat geval heb je een enkellaags DVD nodig. Als je DVD-R of DVD+R bekijkt op de links in de bron dan zijn die nog goedkoper. Beschrijfbare DVD's zijn ook bij kruidvat en HEMA te koop, maar Opus is wel een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij noemt RW, dat die goedkoper zouden zijn, maar dat kan natuurlijk niet, want dan zou niemand meer R kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuus was een foutje. Een RW aanduiding heeft te maken met het meerder malen kunnen beschrijven en wissen van de data. Ik bedoelde het + en - R formaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sigaar:
En toch is RW (uiteindelijk) goedkoper... Omdat je na verloop van tijd waarschijnlijk de film niet meer wilt bewaren. En dan kan je er een andere op zetten! En dat kan ook 25x. Tenzij je natuurlijk een verzamelaar bent. Maar dan kan je beter wat harddisken gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, op die manier wel. Zo deed ik dat ook met films. Als de film was bekeken de DVD wissen en er een nieuwe op zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blueray moet trouwens Blu-ray zijn... Oh jee nu kan iemand mijn commentaar melden, want op de spelling mag je geen kritiek hebben... :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor het antw

Andere antwoorden (5)

Die zijn er niet. Je kan de film wel kleiner maken dan 700 mB dan past 'ie wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hoe maak je dat kleiner en kan je het ook nog bekijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben google niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"maar hoe maak je dat kleiner en kan je het ook nog bekijken?" Met de juiste software.
Tegenwoordig kan je ook films op een gewone usb stick zetten. In de nieuwste tv's is daar een ingang voor gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar die heb ik niet maar wel bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een USB gaan gebruiken. Die zijn erg handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DVDR's zijn haast helemaal uit de tijd.
Als je een DVD brander hebt kan je de film op een DVD schijf zetten,hier past 4.7 GB op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maximaal kan er 900 Mb op een cd.
Gebruik daarom een DVD, daarop kan normaal 4.7 GB of zelfs maximaal 8 GB. Op een USB stick kunnen dus makkelijk een of meer films.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een CD waar meer dan 800MB op past, ben ik nog niet tegengekomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voila: http://www.nierle.com/en/article_category/4/CD-R_900_MB_-_100_Min.html
Hier koop ik ze altijd.
nee die is er helaas niet. wil je de film er toch op te zetten heb je 2 opties:

1 iets kleiner maken bv aftiteling eraf en op een DVD zetten
2 veel kleiner maken tot 700 MB en op een CD zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een standaard film haal je dat niet. Je kunt wel een stuk verwijderen en comprimeren, maar dan houdt je nooit minder dan 800 Mb over.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image