Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan dit geluid veroorzaken tijdens microfoongesprekken over internet?

Elke keer als ik over het internet in gesprek ben met mijn lerares Russisch, dan gaat het een paar minuten goed voordat ze een hard, statisch geluid hoort, wat na een paar seconden weer ophoudt, om even later weer terug te komen. Dit gaat de hele tijd zo door. Voor mij is het effect dat haar stem op die momenten wegvalt of onverstaanbaar zacht wordt. Het is voor ons heel moeilijk op deze manier te communiceren.
Zij heeft dit met geen enkele andere leerling.
We hebben geprobeerd via verschillende programma's te praten, maar het probleem houdt aan.
Ik heb er voor gezorgd dat er geen werkende apparatuur (telefoon/tv/radio/andere computer) bij mijn laptop in de buurt was, maar het geluid bleef komen.
Ook heb ik geprobeerd mijn laptop op verschillende oppervlakten te plaatsen, maar dit hielp ook niet.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn en, belangrijker nog, hoe dit kan worden aangepakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
777

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kan het zijn,dat je een slecht contact tussen je microfoon en je laptop hebt.
Heb je dat alleen met haar, of ook met je andere contacten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar de storing door veroorzaakt wordt, weet ik niet, maar je zou eens kunnen proberen om een losse microfoon op je laptop aan te sluiten. Die geven, als hij van goede kwaliteit is, over het algemeen een betere kwaliteit geluid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een interne interferentie binnen in je laptop (of in die van haar). Misschien op de momenten dat de harde schijf even actief is/wordt.

Ik zou zeker eens gaan proberen om een externe microfoon/headset aan te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding