Kan Kaspersky gewoon in wachtwoord beveiligde archieven kijken en dus scannen, of is dit onzin?
In de instellingen voor scannen (handmatig, bv Volledige Scan en dan het tandwieltje voor instellingen/geavanceerd) bij Kaspersky, staat een instelling getiteld "In wachtwoord beveiligde archieven scannen",..
Nu stel ik hierbij wel heel grote vraagtekens. Normaliter heb je bij een wachtwoord beveiligd archief toch echt wel het wachtwoord nodig. Er zijn, wachtwoord krakers voor bv .zip en .rar extensie bestanden, maar deze moet je dan een hele dag of zelfs week laten aanstaan, en dan mag je hopen dat het programma het wachtwoord kan kraken en het niet bijvoorbeeld een zo idioot lange string tekens is dat het maanden zou duren om dit te voltooien. Dat is wat ik er althans van weet. Hoe komt het dat Kaspersky in zo een beveiligd archief zou kunnen scannen (en dus bij de bestanden kan komen) ?? Is dit een onzin functie ? Werkt deze op basis van virusdefinities ? Hoe moet ik mij dit voorstellen. Heeft iemand enige uitleg hierover ?
Juist, maar als het bestand versleuteld is, zijn die definities OOK versleuteld, dus zijn die definities niet te herkennen voor de virusscanner. Als je een jpg versleuteld is deze ook niet meer in te lezen door een afbeeldingenprogramma, want dan is de reeks 0'en en 1'en zodanig veranderd dat het niet meer op een plaatje lijkt. Je lijkt een basaal stukje logica te missen om dit probleem te doorzien.
Bij wachtwoordbescherming hebben alleen mensen die het wachtwoord weten toegang tot de gegevens. Versleuteling is een veiligere beveiligingsmethode, omdat gegevens worden gecodeerd met een versleutelingsalgoritme. Ze kunnen alleen worden geopend met een ontsleutelingssleutel. https://www.avg.com/nl/signal/how-to-password-protect-file-folder-in-windows?utm_source=commissionjunction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=7032810&utm_content=11868391&couponfield=yes&cjevent=ecbb3062339e11ef809ad1740a18ba74&trafficSource=affiliate&partnerid=7032810&programtype=CJ&clickID=ecbb3062339e11ef809ad1740a18ba74&cjid=7032810
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.