Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat als je op sommige linken drukt virus krijgt??

als ik soms een link krijg dan zeggen me zussen niet erop drukken anders krijg je virus. maar waarom sturen mensen dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Omdat het juist heel mooi verpakt zit...

bijvoorbeeld I love you. Mensen die single zijn, en die een mail krijgen met "i love you", openen die vrijwel meteen om te zien wie er schuil achter gaat.

Maar wat de mensen niet weten is, dat de brief niet "I love you" heet, maar eigenlijk "I love you.exe". Die .exe duidt op een uitvoerbaar bestand, maar ze verbergen de .exe.

Er wordt dus geen brief geopend, of juist wel, maar ook worden er achter de rug speciale commando's uitgevoerd die windows om zeep helpen of informatie van jouw computer willen stelen.

Altijd opletten met bijlages en zeker als ze te opvallend zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Jouw vrienden sturen dus niet met opzet die websites naar jouw door, maar ze weten het gewoon zelf niet dat het gevaarlijke sites zijn.

Zo gaat het ook met hoax. Dat is een nepbericht. Bijvoorbeeld: "installeer geen updates meer van microsoft update want dan gaat je computer om zeep". Daar klopt niets van en de bedoeling is om niemand meer updates te laten installeren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vaak weten mensen niet eens dat ze een virus meesturen. dat gaat vaak helemaal via-via . en perongeluk kan het ergens in komen en kan je het weer doorsturen.
14 jaar geleden
Je hebt ook mallware....als je dan op een vage site hebt geklikt op iets dan werkt je pc helemaal niet meer opeens....

Malware is denk ik niet verboden bij de politie maar waarom weet ik ook niet helemaal

het enige wat er nog overblijft is slim te worden en zo druk je niet op slechte dingen met je muis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan gebeuren als je compute onvolledig beveiligd is.
Je firewalinstellingen niet goed staan of je virusscanner nog niet up to date.
Er zijn echter plenty mogelijkheden een besmetting op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing