Hoe kan ik zien wanneer er gebruik wordt gemaakt van een computer in huis?
Is er een programma oid die het mogelijk maakt om te kunnen zien welke computers in huis gebruikt zijn en wanneer?
Het gaat om het volgende:
Ik heb een autistische zoon die 'snachts aan het computeren slaat. Hierdoor is zijn dag en nacht ritme volledig verstoord. Door zijn beperking moet ik hem ermee confronteren. Dit kon in in het verleden door in te loggen op zijn account en hem zijn browsergeschiedenis te laten zien waar ook de tijden midden in de nacht bij stonden. Echter, hij is autistisch maar niet dom. Hij verwijderd nu elke activiteit in de nacht. Toevallig was hij er 1 vergeten waardoor ik nu weet dat hij het nog steeds doet. (Later op de dag was die ook weg....)
Het zou dus handig zijn wanneer er een programma is die mij via mijn computer kan laten zien wanneer er andere computers in dit huis aan staan.
Wifi uitzetten heeft ook geen nut, hij download gewoon een spel en gaat dat midden in de nacht doen.
Weet iemand of er zoiets bestaat?
Ik weet niet hoe oud uw zoon is, maar eens op onverwachte momenten gaan controleren -( als hij wat ouder is kan ik begrijpen dat hij dat niet zal aanvaarden)?
Bij mijn jongste zoon doe ik ook 's avonds dikwijls controle en soms op een onverwachts moment (hij is bijna 10, maar die durft te lang lezen in zijn bed)
De ruimtes waar de andere computers staan zou ik proberen om af te sluiten (indien mogelijk) dan kan hij daar ook al niet binnen.
Anders iedere morgen kijken of er iets bijgekomen is op zijn computer, dan moet je natuurlijk 's avonds ook al kijken wat er op staat. Dat vraagt weer zeer veel extra energie.
Als hij skype heeft op zijn pc, kan je op het moment zelf zien als hij online is (als hij het dan ook al niet veranderd in afwezig of zo).
Maar een programma om te zien of er andere computers gebruikt zijn zou ik niet onmiddellijk weten. Vandaar dat ik probeer om wat andere tips te geven.
Het idee van een laptop is wel een optie. Die kan hij inleveren voor de nacht. (Moet hij ook al met zijn telefoon)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.