Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de politie een lastigvaller achterhalen?

Sinds een maand of drie heb ik last van iemand die mij ongevraagd pakketjes stuurt ( webshop bestellingen, vaak erotiek gerelateerd), aanmeld bij nieuwsbrieven en vage dreigmails stuurt. Ik heb aangifte gedaan en via de webshops en de dreigmails kwam er een ip-adres boven. Deze kwamen uit bij een aantal openbare wifi hotspots.Volgens de politie lopen de sporen dus dood want druk bezochte plekken. Is het IP-adres nu werkelijk het enige opspoorbare? Ik heb overigens wel een idee wie dit kan doen. De politie doet er niets mee wegens te weinig bewijs. Ook zei de agent tussen neus en lippen door dat ik het waarschijnlijk zelf doe. Dit is niet het geval. Iemand enig advies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik weet niet of dit kan helpen, maar je kan het proberen:

Telkens als hij/zij pakketen of iets dergelijke stuurt, moet daar wel een adres van de zender opstaan of iets.

Telkens als er een e-mail opstaat of een adres, dan moet je vragen naar de IP en tijd.
Bijvoorbeeld, van welke ip, om welke uur.
Meer details kan ook natuurlijk handiger zijn.

Als de dader dan altijd op dezelfde ip blijft en ongeveer dezelfde tijd.
Dat kan hij dan doen via zijn huis of hotspot ofzo.
Dan ga je naar google en je zoekt : ip adres locatie.
Dan vind je de provider, de ip achterhalen.
Dan bel je de provider en dan kan je zijn adres vinden.
Als de provider dat niet doet, dan kan je da met de bevel van de politie ook doen.
Zo kan je het achterhalen.

Als dit niet lukt, laat dan een reactie achter dan kan ik nog een stap of trucje zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing