Kan de politie een lastigvaller achterhalen?
Sinds een maand of drie heb ik last van iemand die mij ongevraagd pakketjes stuurt ( webshop bestellingen, vaak erotiek gerelateerd), aanmeld bij nieuwsbrieven en vage dreigmails stuurt. Ik heb aangifte gedaan en via de webshops en de dreigmails kwam er een ip-adres boven. Deze kwamen uit bij een aantal openbare wifi hotspots.Volgens de politie lopen de sporen dus dood want druk bezochte plekken. Is het IP-adres nu werkelijk het enige opspoorbare? Ik heb overigens wel een idee wie dit kan doen. De politie doet er niets mee wegens te weinig bewijs. Ook zei de agent tussen neus en lippen door dat ik het waarschijnlijk zelf doe. Dit is niet het geval. Iemand enig advies?
Zoek desnoods de locale wijkagent op en bespreek dit met hem of haar.
Ook al kunnen ze nu misschien niet iets doen maar ze houden zeker de zaak in de gaten als je ze er aan blijft herinneren en ze blijft updaten
vreemde dingen gewoon blijven melden op dit manier zal er zeker meer en meer duidelijk worden
Wordt niet boos, de politie kan in dit geval ook maar weinig doen. maar blijf meewerken.
Er zal op gegeven moment wel een beter beeld komen. En zeker als er "iets mocht gebeuren" zal aan de hand van het contacten dat je hebt met politie
de agenten vrij snel in de gaten hebben dat dit speelt dat wordt lastiger als je zeg maar 3 jaar geleden ooit eens aangifte hebt gedaan
en je het maar hebt opgegeven om de dingen die je daarna gebeuren niet opgeeft. Het is zeker een beter gevoel als je weet dat iemand, ook als kan deze op dit moment ook maar weinig doen, weet heeft van je situatie. laatste tip Als ze een tijdstip kunnen bepalen van een bepaald ip adres op een openbare plek kan er misschien een beveiliging camera in de buurt zijn die beelden maakt ?
op die manier kun je misschien het aantal verdachten naar beneden brengen of misschien zelfs je vermoeden vaststellen dat het diegene is die je in gedachte hebt.
Heb je je vermoeden over de dader uitgesproken ?
Vraag daarbij gelijk emailadressen (als er met account besteld is, soms moet dat). Die zijn dan vast nep. Maar in jouw situatie moet je alle info die je kan krijgen opschrijven om de puzzel compleet te krijgen. Leg je bewijzen/vondsten vast op papier of digitaal.
Misschien is een internet detective te overwegen
bv
http://www.digitaalrecherchebureau.nl/ Let wel ik ben niet zelf van deze website dus ik ken deze ook niet. Wellicht heeft de politie een goeie referentie ? Dat van de credit card op jouw naam moet toch echt wel te achterhalen zijn aan welke gegevens deze gekoppeld zijn maar dit mag inderdaad alleen door de politie worden opgevraagd.
via een gerechtelijk bevel en dus
moet het een officieel actief onderzoek worden Blijf dus in contact met de politie
totdat ze het zo zat zijn dat ze van je af willen ;) Wordt niet al te boos, als de politie je compromiterende vragen stellen dat is een ondervraging techniek.
om je emotie te zien, maar laat het je niet al te persoonlijk op de mens raken.
is moeilijk geloof ik gerust
Tenslotte weet jij wat er speelt
en je komt echt wel door de "test"
Elke vorm van contact met de dader wordt als een beloning gezien, probeer bewijzen te verzamelen en hou contact met politie.
Sterkte!
ok telefonische aangifte doen is geen goeie optie
lijkt mij.
Als je het nog niet face to face gedaan hebt doe het dan alsnog. (wijk agent ?? )
ook al moet je door de "ik kan U wel slaan" neiging heen.
face to face is altijd beter lijkt me.
Hopelijk heb je wat aan die internet recherche Dat je die foto/rijbewijs naam van diegene die het ophaalde hebt gezien is je grootse kans op succes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.