Hoe pas je het snelst een Wifi-wachtwoord aan?
Waar vind ik het wachtwoord van een Wifi-netwerk? Onderzoek wijst aan dat dit automatisch door een provider wordt toegekend en een variant is op de gebruikersnaam en dat dit zodoende onveilig is en dient te worden aangepast.
2) Hoe vind ik de gegevens van mijn provider waarmee ik kan inloggen op mijn router?
192.168.0.1
192.168.1.1 admin admin als ww en inlognaam proberen
ziggo is het dacht ik standaard draadloos als ww
Nee hoor. "De meeste browser"=Chrome+IE+FF en daar kan je gewoon gelijk beginnen met 192 Welke browser bedoel je?
via de command (het "dos"-scherm) kan je met IPCONFIG gewoon kijken wat het adres van je router intypen. Dit is het nummer wat achter Gateway: staat. Meestal is dat idd 192.168.0.1, maar vaak opgebouwd als 192.168.xx.xx @laurensl
Als je een computer bedraad aansluit, kan je met bovenstaande methode inloggen en is het vaak zoals MrTomaat als zei iets van admin en admin (was standaard zo bij UPC, nu nog bij Ziggo voor oud UPC apparatuur). Hier kom je op een homepage uit waar de instellingen van je router staan. Bij Draadloos kan je een nieuw wachtwoord instellen. Dus als je het wachtwoord van je WIFI kwijt bent, kun je bedraad inloggen en het weer aanpassen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.