Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een iPad als verloren is geregistreerd, kan de dief er dan nog iets mee?

De iPad is op afstand op verliesmodus gezet.
Hier staat dat de persoonlijke gegevens dan afgeschermd zijn:
https://support.apple.com/kb/PH2700?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL
Maar het gaat me in dit geval even _niet_ om de persoonlijke gegevens.
Het is mij niet duidelijk of de iPad _totaal_ geblokkeerd is; kan de dief het apparaat bijv. nog resetten naar fabrieksinstellingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Amadea
9 jaar geleden
Wie zegt dat er een dief is, als jij het apparaat verloren hebt? Er kan best een eerlijke vinder zijn!
Summo
9 jaar geleden
Wie zegt dat de vragensteller de iPad heeft verloren? Dat zegt hij zelf nergens, hij zegt alleen dat het apparaat op afstand in de verliesmodus is gezet.
Amadea
9 jaar geleden
Lezen is een kunst, hè? De iPad staat geregistreerd als *verloren*, en dat staat nota bene in de hoofdvraag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lezen is een kunst, hè? Er staat "als: aan het begin van die zin. Wie zegt dat de vrager een iPad heeft (of had)? De eerste zin kan een verduidelijking zijn van de verzonnen situatie die mmm wellicht aan het schetsen is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

nee dat kan niet:

Als de verliesmodus is geactiveerd, wordt het scherm vergrendeld met een viercijferige toegangscode en kunt u een aangepast bericht met uw telefoonnummer laten verschijnen op het scherm om u te helpen het apparaat terug te krijgen. U kunt het apparaat indien nodig ook op afstand wissen en het aangepaste bericht wordt zelfs dan nog weergegeven op het scherm.

Terwijl Activeringsslot op de achtergrond werkt zodat iemand anders het vermiste apparaat moeilijker kan gebruiken of verkopen, wordt in de verliesmodus duidelijk gemeld aan de vinder van het apparaat dat het nog steeds uw eigendom is en het niet opnieuw kan worden geactiveerd zonder uw wachtwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dief zal er niks mee kunnen en ookal herstelt hij de iPad naar fabrieksinstellingen via iTunes komt hij er niet in zonder jou iCloud in te vullen.
Maar je kan de locatie toch via iCloud zien? geef dat aan de Politie door en je hebt em terug!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ipad kan ook al wordt alles gekraakt niet meer online worden gebruikt
zonder opgemerkt te worden hen op afstand blokkeren is de beste zet
ook al is hij op dit moemnt nit online het moment dat hij online zou komen
wordt alles gewist en geblokkeerd.
Aangezien het serie nummer van je ipad met alle online haneling wordt me gestuurd
dus hij is overal zichtbaar.

Wellicht kan je de ipad niet meer zien in "zoek mijn" functie omdat hij op dit moment uitstaat

Tenminste als je dat ingeschakeld had, je (kan het wellicht alsnog doen?)
op het moment dat de ipad dan weer met het internet zou verbinden
wordt alles geblokkeerd en is hij ook weer te vinden.
kijk eens of je de laatste melding van de locatie in "zoek mijn" kan zien ?
is dat een bekende plaats of,....

maar inderdaad de dief kan er eigenlijk niets mee.
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding