Is het geen extra risico als je de code van een modem als account gebruikt voor een gekoppelde toepassing?
Via het zoeken naar openstaande wifi verbindingen zie ik codes van modems staan. Dat wordt door bepaalde providers gezegd dat die code de gebruiker is.
Kan je dat aanpassen en veranderen in iets anders dat niet aan het modem gekoppeld is.
Als ik bijvoorbeeld mijn fantasie gebruik over boeven en zo. Dan zou het in principe mogelijk zijn dat iemand via wifi voor buitenhuis gebruik gevolgd kan worden. Het modem staat thuis en die code is elders zichtbaar.
Ja, daar moet je dan wel wat moeite voor doen, maar vroeger was het met een telefoon en telefoonboek mogelijk.
Het gebruik van wifi is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
Mogelijk heeft dat te maken met strijdige uitleg over de beveiliging. Volgens de een moet je de codes invoeren en koppelen aan je apparaten die over wifi beschikken. Anderen zeggen dat het in het modem zit.
Ik vind het verwarrend die uitleg. Het WPA/WPA2 staat op het modem. Waar komt die code vandaag?
Hoe zit het dan?
Toegevoegd na 1 minuut:
Of heb ik dan toch iets fout gedaan?
Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie: Waar komt die WPA/WPA2 code vandaan? Waar moet die worden ingevoerd.
Bij het laden van het modem naar de nieuwe laptop werd deze vanuit het modem geladen en gekoppeld. En dat is algemeen, maar meer details zou ik wel willen kennen.
Als ik alle in huis zijnde (mobiele) apparaten op een rij zet. Er een mobiel abonnement voor iphone of zo aan toevoeg. Hoe zit dat dan?
Toegevoegd na 7 minuten:
Opmerking:
Bovenstaande is een 1-mens brainstorm.Veel keuze mogelijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.