Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen er vervelende gevolgen ontstaan wanneer je een muis op een Imac aansluit ipv het trackpad te gebruiken?

De baas beweert dat je via de muis virussen op de Imac kunt overbrengen. Mij lijkt dat onwaarschijnlijk. Een usb mag ik daarentegen wel inpluggen. Zijn er nadelen/vervelende gevolgen aan/bij muisgebruik bij de imac?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Laat je baas maar eens een bron aandragen voor die bewering. Zowiezo bestaan er geen virussen voor OSX, daarnaast wordt bij het aansluiten van een muis een generieke driver geïnstalleerd die al in OSX zit. Er wordt geen malware in welke vorm dan ook geïnstalleerd.

"Een usb mag ik daarentegen wel inpluggen."

Bedoel je een usb-stick? Juist dan kun je malware op je pc krijgen. Let wel; ook al bestaat er geen virus voor OSX, er bestaan wel andere vormen van malware die net zo goed schade kunnen toebrengen aan het systeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een muis slaat geen gegevens op, het enige wat het doet is de bewegingen van jouw hand vertalen naar de beweging van de muis op het scherm. De kans dat je via een USB stick een virus van de ene naar de andere PC/Mac overdraagt is vele male groter. Je kunt met een gerust hart tegen je baas zeggen dat hij ongelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor. Een muis kan je gewoon gebruiken. het slaat niets op, maar misschien dat hij een spionageroman te veel heeft gelezen... (theoretisch zou je wel iets geks met een muis kunnen doen, maar dat gaat echt héél ver).

Een USB stick heeft echt een opslaggedeelte en de data die daarop staat kan wel schadelijk zijn.
Dus als de énige reden is dat de muis virussen kan overbrengen, dan moet hij/zij echt even gaan nadenken of dingen opzoeken want USB sticks is oneindig veel gevaarlijker (daar zit namelijk een reeele kans dat er een virus op zit, bij de muis is deze kans dus niet reeel).
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing