Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er sprake van privacyschending op youtube als ze mijn stem gebruiken?

mijn stem is gebruikt in een video op youtube, maar dat wil ik niet en heb dat degene waar ik mee skypte 3 keer duidelijk gezegd en gevraagd de video te verwijderen. heb ik recht om privacyschending te melden?

Toegevoegd na 38 minuten:
ik ben 16 mag ik dat dan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De inhoud van een video kan in aanmerking komen voor verwijdering als een individu duidelijk herkenbaar is op basis van zijn stem. Als je een privacyklacht wilt indienen, start je de Procedure voor privacyklachten. Wanneer een privacyklacht wordt ingediend, geeft YouTube de gebruiker die de video heeft geüpload, de mogelijkheid de persoonlijke gegevens in de video te verwijderen of te bewerken binnen 48 uur. Als dat gebeurt wordt de klacht ingetrokken, zo niet dan wordt de klacht beoordeeld door het YouTube-team.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het opgenomen gesprek zonder jou toestemming is geplaatst mag dat niet en mag je verwijdering eisen, dit is een wettelijk recht ongeacht de regels van youtube.
Er zijn een paar uitzonderingen zoals wanneer het in het algemene belang is en etc, maar vermoedelijk zal dat niet opgaan. Eis dus verwijdering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding