Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan (onder alle andere malware en virussen) er veel virussen die ervoor zorgen dat je camera gehackt wordt?

Mijn vraag is dus of je meteen een webcamhack binnen hebt vanaf je een trojan horse of vijf hebt gevonden (door avg). Ik heb wel een ledlampje dat nog niet ongewild is aangegaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik zou het knap vinden als iemand een percentage uit zijn mouw kan schudden, maar er zijn er in ieder geval wel een aantal. Dat je je lampje niet ziet branden, zegt overigens niets. Ledlampjes kunnen op afstand uitgeschakeld worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Trojan horses kunnen van alles zijn. Cracks voor illegale programa's (zoals office, windows) worden ook beschouwd als trojans. De meeste trojans zijn wel schadelijk, en afhankelijk van het soort is hij schadelijk of niet. Ja er zijn trojans die je camera hacken. Maar de kans is klein dat je webcam gehackt wordt.

Hoewel.. je hebt meerdere trojans volgens je anti-virus. Het is dus mogelijk dat jouw gebruik van computers meer virusgevoelig is (illegale software, klikken op banners zijn kleine voorbeelden). Ik adviseer je dan wel voorzichtig om te gaan met die software of je camera af te plakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing