hoe kan ik wifi van mijn buren stoppen?
Ik vind het bijzonder vervelend om 14 wifi zenders te kunnen ontdekken hier in huis.
Zelf heb ik bewust geen wifi in huis, ik wens het huis vrij te houden om verschillende redenen.
Wat mij dan irriteert is dat de buren wel meerdere zenders hebben staan die ruimschoots door ons huis heengaat.
Wat is de wetgeving hierin? Mogen buren dit bij ons naar binnen forceren?
Ik mag immers hun zender niet hacken, mag ik dan wel een stoorzender ophangen in de hoop dat ze het ooit opgeven?
Nu kan het ook onschadelijk zijn, daar sta ik ook voor open, maar ik wil het zekere voor het onzekere hebben.
Ik kies bewust voor geen wifi in huis om de straling en de onveiligheid.
Maar er is ook zeker signalen dat deze straling schadelijk kan zijn. Kijk naar elektriciteitsmasten. Daarvan zijn gebieden waar aanzienlijk meer kanker voor komt. Alleen is het nooit uitgesloten dat het uitsluitend komt door de masten. Kon ook grond zijn, genen (inteelt) of tal van andere dingen. Ja, het kan schadelijk zijn, maar je houdt het inderdaad niet tegen. De EM straling komt al zoveel voor. Je zou een nieuwbouwhuis kunnen kopen. Door de draadstaal in de muren en het vele isolatie en (gewapend) beton wordt heel veel van de straling al opgevangen. Je kan ook een huis onder de grond maken. Niets houdt zoveel tegen als een meter aarde.
Als je 's nachts wakker wordt en je ziet een hongerige leeuw in je slaapkamer, waartegen wil je je dan beschermen: tegen die hongerige leeuw die er met zekerheid is, of tegen het monster onder je bed dat er voor zover bekend niet is, maar dat er heeeeel misschien toch zou kunnen zijn?
De meeste antwoorden en reacties zullen je (denk ik) dan ook wel tegenstaan.
Als voormalig radiotelegrafist met een het vak overstijgende belangstelling heb ik een beetje een beeld van het gebruik van het in ontwikkelde gebieden propvolle zgn. radiospectrum, en er gaan werkelijk allerlei soorten radiostraling door ieder van ons heen, dag en nacht.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2007/01/30/nederlandse-frequentiespectrumkaart-2005.html
En daar kun je niet echt iets tegen beginnen. Je kunt bij voorbeeld ook niet tegenhouden dat er vliegtuigen over je huis vliegen, ook al leveren die onmiskenbaar een wél bewezen klein risico op dat er ooit eens een op jouw dak kan neerstorten.
Ja, radio en TV hebben ook straling, alsmede vele andere dingen.
Ik probeer zoveel mogelijk dingen te schrappen die in mijn bereik liggen, ook heb ik geen GSM. Persoonlijk vind ik dat mensen te snel overgaan op apparatuur die zo mooi lijkt, zonder echt even verder te denken of ze het nodig hebben of niet.
Veroordelen doe ik niet snel, maar ik raad mensen in mijn persoonlijke kring wel dingen af. (het reageren hier vind ik trouwens best een uitdaging, er zijn meerdere threads ontstaan ofzo. Excuses, ik ben nieuw op deze site)
Je staat hierbij langdurig bloot aan spanning en ergernis, dit is in ieder geval bewezen dat je hier behoorlijk ziek van kan worden en zelfs korter kan leven. De geschiedenis herhaalt zich, er werd veel ophef gemaakt bij de eerste trein, vliegtuig, televisie en ga zo maar door.
De mens is nu eenmaal een nieuwsgierige ontdekker, er ontstaan zo veel mooie nieuwe dingen (als je positief leeft), maar gaat ook wel eens flink op zijn bek. Wat wil je dan, de buurman aanklagen omdat jij de uitlaatgassen inademt als hij 's morgens zijn auto start? of is dat niet (bewezen) schadelijk?
-- de onderzoeken die in de documentaire worden genoemd
-- de angst van de bevolking van Gent
-- de teelbal-amputaties Ik zal op alle drie ingaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.