Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een zonnebril opzet als ik voor de computer zit, bescherm ik dan mijn ogen tegen het felle licht van het beeldscherm?

Zou dit mijn ogen kunnen beschermen tegen het felle licht?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Je kan gewoon scherm instellen dat die minder fel is, lijkt mij een stuk eenvoudiger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er komt niets uit het scherm dat je ogen kan beschadigen, dus bescherming is niet nodig.
AWM
15 jaar geleden
Nee, een gewone zonnebril beschermt niet. Maar er zijn wel filters in de handel, die je voor je scherm plaatst.
Of die nog nodig zijn bij LCD-schermen weet ik echter niet, maar "vroeger" bij de beeldbuismonitoren hielden ze wel straling tegen.
15 jaar geleden
Je kan ook even naar de opticien gaan, misschien krijg je last van je ogen doordat je ogen niet helemaal meer goed zijn en je misschien een bril nodig hebt. Een oogmeting is gratis.
Als ik pijn in mijn hoofd krijg dan zet ik mijn beeld ook minder fel namelijk en van slechte ogen krijg je op den duur juist weer hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet dat dan denk je?

De meeste mensen zijn zo gewend aan te hard contrast en overgesatureerde kleuren dat men dat als normaal is gaan zien.
Als je er last van hebt, zou je je scherm anders kunnen instellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het licht is niet erg fel vergeleken met een zonnig terras en je kunt met de knop brightness het licht dempen. Het beschermen van je ogen is niet nodig. De zonnebril staat wel cool!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing