Ik wil een website beginnen met het verkopen van anti-virus software, is dat mogelijk zonder kvk?
Hallo,
Ik wil een website beginnen met het verkopen van anti-virus software.
Ik wil tussenhandelaar worden(goedkoop inkopen, duurder doorverkopen).
Alleen ik ben minderjarig moet ik daarvoor ingeschreven staan bij de KVK?
Want, ik verwacht namelijk niet meer dan 1300 euro per jaar winst te maken. (wat geloof ik een limiet was)
als minderjarige ben je NIET 'handelingsbekwaam'. Je mag niets kopen/verkopen.contracten afsluiten etc. Strikt genomen mag je nog geen patatje oorlog kopen zonder toestemming van je ouders.
Er is een uitzondering in de wet die wel dat patatje oorlog regelt (je mag dingen kopen die gebruikelijk zijn voor minderjarigen), maar een onderneming valt dat NIET onder. Als je dus software verkoopt, dan is de hele koopovereenkomst nietig -hij bestaat niet, want jij mag dit soort dingen als minderjarige niet verkopen.
Onder NL recht ben jij als tussenhandelaar/wederverkoper verantwoordelijk voor de kwaliteit van geleverde materialen. Als er dus iemand problemen heeft met zijn antivirus-software, ben JIJ degene die het probleem moet oplossen, en ben jij ook verantwoordelijk voor geleden schade. Voor dat risico moet je je ook adequaat verzekeren -anders kun je behoorlijk het schip ingaan.
Zelfs al blijkt dat je niet hoeft op te draaien voor schade, een uurtje advocaat om naar zo'n probleem te kijken is bepaald niet goedkoop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.