is het mogelijk dat mensen de camera van je laptop hacken?
Ik heb een macbook air. Dus de camera is ingebouwd en als mijn laptop openstaat terwijl ik me bijvoorbeeld omkleed in m'n kamer heb ik liever niet dat anderen mee kijken. hoe weet ik of ik gehackt kan worden? en of dat al gebeurd is?
Wie houdt zich daar in godsnaam mee bezig om bij private personen in doorzonhuizen de camera te hacken? domme vraag misschien, maar er is nu zo een paranoia over dit hacken dat ik me deze vraag wel begin te stellen...
Maar goed, ik wil maar zeggen : we mogen ons niet te bang laten maken. Ik acht de kans vrij gering dat iemand een camera hackt tenzij hij/zij er meerwaarde uit kan putten. Er wordt ook verteld dat mensen camera's hacken om te zien wat er te stelen valt wel, wish them luck, meestal zien ze een kop en als die kop weg is een kast of muur. geen schilderij van Pablo Picasso of zoiets dus.
Er zijn andere gevaren die ons bedreigen en die veel reëler zijn, zoals de afbouw van onze sociale zekerheid, of andere maatschappelijk fenomenen die maken dat het niet de goede kant op gaat. Als men dààr nu nog mensen bang voor zou maken, zou ik het nog begrijpen.... soit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.