Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk dat mensen de camera van je laptop hacken?

Ik heb een macbook air. Dus de camera is ingebouwd en als mijn laptop openstaat terwijl ik me bijvoorbeeld omkleed in m'n kamer heb ik liever niet dat anderen mee kijken. hoe weet ik of ik gehackt kan worden? en of dat al gebeurd is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Afplakken die camera!
Lees: http://www.onemorething.nl/2013/12/onderzoekers-activeren-macbook-camera-zonder-waarschuwingsled/

`Zit je achter je MacBook? Bedenk je dan dat het enige dat je beschermt tegen een serieuze inbreuk op je privacy een klein groen LED-lampje naast de webcam is. Zodra de webcam aan gaat, gaat het groene lichtje ook aan. Zonder dat lampje is niet te checken of iemand anders meekijkt.

Onderzoekers van de Johns Hopkins University in Baltimore zijn erin geslaagd de camera van een MacBook te activeren zonder de groene waarschuwingsLED te laten branden. De onderzoekers maakten een gemodificeerde versie van de Photo Booth-app waarmee beelden gemaakt kunnen worden zonder dat de gebruiker enige indicatie krijgt dat de webcam aan staat. In een paper genaamd “iSeeYou: Disabling the MacBook Webcam Indicator LED” lichten de onderzoekers hun bevindingen toe.`
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat soort dingen kunnen gehakt worden, het enige wat meegluren echt onmogelijk maakt is afplakken.

Toegevoegd na 1 uur:
Gehakt had natuurlijk gehackt moeten zijn. ;-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing