Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

'Ieder laagste bod leidt tot een definitieve (koop)overeenkomst tussen de bieder'. Wat betekent dit?

'Ieder laagste bod leidt tot een definitieve (koop)overeenkomst tussen de bieder.' Dit staat op veel veilingsites, maar wat houdt dit precies in? Wil het zeggen dat als ik het laagste bod heb uitgebracht ik dan het product krijgt? Of dat ik het product moet betalen als ik het laagste bod heb uitgebracht, maar de hoogste bieder het krijgt? Ik vind het een beetje vaag. Kan iemand meer uitleg geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat betekent dat degene die na sluiting van de tijd dat er geboden kan worden het laagste bod gegeven heeft verplicht is om het artikel te kopen. Je kunt er dan niet meer onderuit. Dus je moet goed bedenken of het werkelijk iets is wat jij wilt hebben. Feitelijk hetzelfde als koopjes in een kledingwinkel. Je wordt dan verleid om iets mee te nemen omdat het zo weinig kost. Maar als het je helemaal niet past of niet blijkt te staan dan heb je er niets aan, want je kunt het niet meer retourneren.
Amadea
11 jaar geleden
Dat is vaak een onderdeel van de voorwaarden op veilingsites inderdaad, op www.alleveilingsites.nl waarschuwen ze daarvoor; dat als je geboden hebt, je je bod niet meer in kan trekken en als dat bod dan toevallig het 'laagste' (hoogste) bod is ben je dus verplicht het item te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing