Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat sommige personen altijd last van virussen hebben en anderen niet (of nooit)?

Ik ben al vanaf 1982 actief met computers en ook met internet was ik er al heel vroeg bij. Overal om me heen zie en lees ik van alles over mensen die problemen hebben met virussen (pc, notebook, tablet, smartphone, etc...).
Waar kan dat aan liggen, heeft dat echt met de beveiliging of de manier van gebruik te maken?
In ruim 32 jaar tijd heb ik nog nooit te maken gehad met een virus, weet niet eens hoe het eruit ziet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Sommige mensen zijn nieuwsgierig, en openen mails + bijlagen die ze van onbekenden krijgen. Of bezoeken de uithoeken van internet waar de kans op rommel groter is. Ze voelen zich doorgaans "bekend met internet", maar veilig is het niet.

Sommige mensen zijn juist erg voorzichtig van aard, en openen dergelijke mails niet, en komen alleen op sites die ze vertrouwen. Ze voelen zich doorgaans niet zo "vertrouwd met internet" maar veilig is het wel.

Sommige mensen zijn het slachtoffer van lekke hardware, en worden op die manier geïnfecteerd. Dit kan beide categorieën overkomen, maar ik vermoed dat het grootste verschil toch zit tussen de bovenstaande 2 gebruikersgroepen. Dat is tenminste wat ik in mijn eigen omgeving zie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft vooral te maken met het internetgebruik. Vooral populaire sites zijn natuurlijk leuk om te infecteren. Als je die niet oproept is de kans op een virus buitengewoon klein.
Ik heb geen firewall aanstaan en geen virusscanners lopen, maar Ik heb in de tijd dat ik internet gebruik, ca 15 jaar, pas één keer een virus gehad via een mail van een neefje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing